سنبله 08, 1396 08:03 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران آغازگر نقض برجام نخواهد بود/ شرایط حل مسائل بین تهران و ریاض

رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بعید است آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت فشار، تقاضای آمریکا را مبنی بر بازرسی از مراکز نظامی ایران بپذیرد.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران سه شنبه‌شب در گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم، با بیان این که خود آمریکایی‌ها هم نمی‌توانند «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را ارزیابی کنند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آغازگر نقض برجام نخواهد بود. 

روحانی با بیان این که اگر طرف مقابل‌ تخلفی در نقض برجام انجام دهد، ایران به خوبی به آن پاسخ می‌دهد، تاکید کرد: اکنون بهترین شرایط برای ایران و بدترین شرایط برای آمریکایی‌ها است؛ در شرایطی که آمریکا تحریم می‌کند، بانک‌های خارجی با ایران قرارداد همکاری امضاء می‌کنند. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا برای اجماع‌سازی علیه ایران در سخت‌ترین شرایط تاریخی است، تصریح کرد: امروز تحریم‌ها برنخواهد گشت، نگاه جهانیان به ایران تغییر کرده است؛ آمریکایی‌ها شاید تصورات دیگری داشته باشند، اما به هیچ عنوان وضعیت تحریم‌ها مانند گذشته نخواهد شد.

روحانی همچنین درباره بحران در روابط تهران و ریاض، تاکید کرد: مشکل، دخالت‌های عربستان در یمن و حمایت از عملیات تروریستی است؛ اگر موضوع یمن را به خود یمنی‌ها واگذار کنند و از تروریست‌ها هم حمایت نکنند؛ در چنین شرایطی، احتمالا مسائل بین ایران و عربستان حل خواهد شد.

روحانی با بیان این که سفر حجاج ایرانی به عربستان نیز علامت خوبی است تا مسائل دو طرف حل شود، افزود: اگر رفتار عربستان با حجاج ایرانی درچارچوب موازین دینی و قوانین بین‌المللی باشد، فضای مناسب‌تری برای حل و فصل مشکلات فراهم می‌شود.

رئیس جمهوری ایران همچنین درباره مشکلات اقتصادی گفت: در آغاز دولت یازدهم، مشکلات بزرگی روبه‌روی دولت و مردم بود که امروز یا از بین رفته یا کاهش یافته است؛ ملت و دولت در چهار سال گذشته با تورم، بیکاری و رشد منفی  بزرگی مواجه بودند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که در پیشرفت اقتصادی کمک نیروهای مسلح ضروری است، تصریح کرد: امکانات نیروهای مسلح در زمان صلح باید در کنار دولت قرار گیرد، اگر جنگی پیش بیاید، دولت باید در کنار نیروهای مسلح باشد.  

 

کلیدواژه