شمخانی : نتایج همکاری ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت در حال ظهور است
(last modified 1396-06-14T11:21:48+00:00 )
سنبله 14, 1396 15:51 Asia/Kabul
  • شمخانی : نتایج همکاری ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت در حال ظهور است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: نتایج ارزشمند همکاری راهبردی ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت در مقابله واقعی با تروریسم در عرصه های میدانی و سیاسی در حال ظهور است .

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز سه شنبه در دیدار «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور سوریه در تهران، با اشاره به موفقیت چشمگیر ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت ‏در نبرد با تروریست ها گفت: همکاری و تشریک مساعی با طرف های دیگر صرفا بر اساس حسن نیت و در مسیر حمایت از خواست مردم و دولت مشروع و قانونی سوریه صورت می گیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ‏با اشاره به تردد آزاد عناصر تروریست از مرز برخی کشورهای همسایه سوریه با هدف دریافت سلاح و امکانات تصریح کرد: کشورهای مختلف باید ضمن مهار حضور، نفوذ و استفاده ابزاری از تروریسم، به تبعات حمایت از تروریسم بر ایجاد ناامنی در کشورهای خود بیاندیشند و زمینه توسعه تروریسم به محیط امنیتی خود را فراهم نکنند.

شمخانی با حمایت از اقدام حزب الله لبنان در پاکسازی این کشور از وجود عناصر تروریستی داعش افزود: اجازه دادن حزب الله لبنان به جابجایی تعدادی از عناصر تحت محاصره از یک محور عملیاتی در خاک سوریه به محور دیگر در این کشور، یک تاکتیک عملیاتی است و تغییری در راهبرد جنگ با تروریست ها ندارد.

الکساندر لاورنتیف نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین مذاکرات و تلاش های دیپلماتیک صورت گرفته با کشورهای مختلف در موضوع سوریه خاطر نشان کرد: مسکو همچنان به اقدام نظامی علیه تروریست ها و کسانی که به راه حل سیاسی پایبند نباشند، متعهد است و به مبارزه با عناصر داعش و جبهه النصره و گروه های مرتبط با آنان در کنار پیگیری راه حلهای سیاسی ادامه خواهد داد.

 

کلیدواژه