خوشرو:همه باید برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در میانمار تلاش کنند
(last modified 1396-06-16T03:29:34+00:00 )
سنبله 16, 1396 07:59 Asia/Kabul
  • خوشرو:همه باید برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در میانمار تلاش کنند

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از وضعیت اسفبار و دشوار مسلمانان میانمار، از تشکیل اجلاس گروه تماس کشورهای اسلامی در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش رادیو دری،«غلامعلی خوشرو» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا دور جدید نسل‌کشی در میانمار را محکوم کرد و گفت: همه کشورها باید برای جلوگیری از  وقوع فاجعه انسانی در میانمار تلاش کنند.

از روز جمعه 3 اسد تاکنون در جریان موج جدید حملات سرکوبگرانه و  تجاوزکارانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین، غرب این کشور، بیش از هزار نفر کشته و حدود صد هزار نفر نیز آواره شده اند.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد مسلمانان روهینگیایی قرن ها است در میانمار زندگی می کنند اما از ابتدایی ترین حقوق شهروندی محروم هستند.

«غلامعلی خوشرو» با بیان این که ارتش میانمار و حامیان آن در چند روز گذشته هزاران خانه را در استان راخین سوزانده و صدها هزار مسلمان روهینگیایی را در کوه ها و دشت ها آوارده کرده اند خاطر نشان کرد جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر رایزنی های فشرده ای را با کشورهای اسلامی برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در میانمار انجام داده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان این که در این رایزنی ها قرار شد به زودی گروه تماس کشورهای اسلامی در سطوح سفیران و وزیران تشکیل جلسه دهد افزود، سازمان ملل متحد هم باید از طریق مجمع عمومی و نهادهای ذیربط به طور جد مانع ادامه جنایات ارتش و بوداییان میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی شود.

«غلامعلی خوشرو» آواره کردن مسلمانان میانمار را با فشار و اجبار مورد قبول وجدان انسان های آزاده ندانست و تصریح کرد جامعه جهانی نباید چنین وضعیتی را تحمل کند.

استان راخین از سال 1391 صحنه حملات ارتش میانمار و بودائیان افراطی علیه مسلمانان روهینگیا است. یک میلیون مسلمان روهینگیا  ازحقوق شهروندی در میانمار محروم هستند.

 

کلیدواژه