روحانی: تهران خواهان توسعه روابط با اسلام آباد در همه زمینه ها است
(last modified 1396-06-29T03:06:56+00:00 )
سنبله 29, 1396 07:36 Asia/Kabul
  • روحانی: تهران خواهان توسعه روابط با اسلام آباد در همه زمینه ها است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران برای روابط دوستانه و برادرانه خود با پاکستان اهمیت زیادی قائل است، تاکید کرد تهران خواهان توسعه روابط با اسلام آباد در همه زمینه ها است.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» روز سه شنبه در دیدار «شاهد خاقان عباسی» Shahid Khaqan Abbasi نخست وزیر پاکستان در نیویورک، از تحرکی که در روابط دو کشور در سال های اخیر ایجاد شده ، استقبال و اظهارداشت: خواست دو ملت، روابطی مستحکم و همیشگی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت های گسترده ایران و پاکستان برای تعمیق همکاری های مشترک گفت: ایران آماده تامین انرژی پاکستان و همچنین استقبال از سرمایه گذاران پاکستانی در این حوزه است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین لازمه توسعه مناطق مرزی دو کشور و تقویت روابط  را مرزهای امن و مطمئن برشمرد و اظهارداشت: اینکه گروه های تروریستی از داخل پاکستان به مرزهای ایران حمله کنند به نفع روابط دو کشور نیست.

روحانی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران از دولت پاکستان انتظار دارد گروه های تروریستی را شناسایی و مانع فعالیت آن ها علیه ایران شود.

رئیس جمهور اسلامی ایران رابطه خوب میان پاکستان و افغانستان را نیز برای ایران حائز اهمیت برشمرد و گفت: بهترین راه تقویت امنیت منطقه، در کنار هم بودن ایران ، افغانستان و پاکستان است.

روحانی افزود، ایران آماده است با پاکستان برای امنیت بیشتر افغانستان همکاری کند.

نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران کشوری بسیار مهم و در قلب پاکستانی ها است، خواهان توسعه و تعمیق روابط دو کشور در تمامی حوزه ها شد.

«شاهد خاقان عباسی» همچنین با تاکید بر این که پاکستان پیگیر نگرانی های جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت مرزها است تصریح کرد اسلام آباد، ارتش را برای محافظت از مرزها ، مستقر کرده است.

 

کلیدواژه