روحانی: زمینه ها برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران – بلغارستان گسترده است
(last modified 1396-06-29T03:48:40+00:00 )
سنبله 29, 1396 08:18 Asia/Kabul
  •  روحانی: زمینه ها  برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران – بلغارستان گسترده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط با بلغارستان به عنوان کشوری دوست در کنار دریای سیاه برای ایران حائز اهمیت است، زمینه ها را برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور گسترده خواند.

به گزارش رادیو دری «حسن روحانی» روز سه‌شنبه در دیدار «رومن رادف» Rumen Radev رئیس جمهور بلغارستان در نیویورک گفت: باید فعالان اقتصادی و بخش‌های خصوصی دو کشور در جهت تقویت و تحکیم مناسبات و همکاری‌های مشترک تشویق شده و مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران به عنوان بزرگترین منبع انرژی و نفت و گاز جهان می‌تواند نیازهای اروپا در این بخش را برطرف کند که در این بخش نیز آماده توسعه همکاری‌ها با بلغارستان است.

روحانی همچنین بر تلاش کمیسیون‌های مشترک دو کشور برای برنامه‌ریزی در راستای گسترش همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه تأکید کرد.

رئیس جمهور بلغارستان نیز در این دیدار گفت: ایران و بلغارستان در طول این سال‌ها روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار خوبی با یکدیگر داشته‌اند و اعتماد بسیار بالایی میان دو کشور حاکم بوده است.

«رومن رادف» با اشاره به ضرورت توسعه و تقویت روابط و همکاری‌ها میان ایران و بلغارستان، گفت: سیاست‌های ثبات‌آفرین و موفقیت‌آمیز ایران در منطقه موجب شده تا امروز بتوان روابط دوکشور را در بخش‌های مختلف تعمیق و گسترش داد.

رئیس جمهور بلغارستان با بیان اینکه بخش خصوصی این کشور علاقمند به سرمایه گذاری‌های مشترک در پروژه‌های گوناگون از جمله حمل و نقل و انرژی است، گفت: باید تلاش کنیم تا سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور بیش از پیش ارتقاء پیدا کند.

 

کلیدواژه