سنبله 30, 1396 15:03 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب : نخبگان امریکا از داشتن چنین رئیس‌جمهوری احساس شرم می‌کنند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان سخیف، ابلهانه و سراسر غیرواقعیِ رئیس جمهوری امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کردند : این سخنان ناشی از قدرت نبود، بلکه ناشی از عصبانیت، درماندگی و سبک مغزی است .

حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری یکی از دلایل اصلی عصبانیت بدخواهان ملت ایران را پیشرفت روزافزون نظام اسلامی در مسائل منطقه‌ای و جهانی دانستند و گفتند : سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل برای ملت امریکا افتخارآمیز نبود و باید نخبگان امریکا، از این سخنان و داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم کنند که این احساس شرم را نیز بیان کرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: آمریکایی‌ها از سالها قبل برای منطقه غرب آسیا طراحی  و نقشه داشتند و نام آن را هم «خاورمیانه جدید» یا «خاورمیانه بزرگ» گذاشته بودند و سه محور اصلی این طراحی نیز عراق، سوریه و لبنان بودند اما در هر سه کشور با شکست مواجه شدند.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: اما اکنون واقعیات منطقه به گونه‌ای دیگر است زیرا آنها نتوانستند در لبنان کاری از پیش ببرند، در عراق، درست بر عکس خواسته‌ی آنها محقق شده است و در سوریه به رغم جنایت‌های بی‌شمار امریکا و متحدانش و قتل عام مردم این کشور و حمایت‌های گسترده از گروههای تروریستی تکفیری، در حال حاضر داعش به پایان راه خود رسیده و گروههای تکفیری همچون جبهه النصرة، منزوی شده‌اند.

ایشان افزودند: حضور و تأثیر جمهوری اسلامی ایران موجب محقق نشدن طراحی‌ها و خواستهای امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شده است و همین، دلیلِ عصبانیت آنهاست.

پیش از این سخنان ، آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری مواضع انقلابی رهبر معظم انقلاب اسلامی را مایه دلگرمی مردم خواند و افزود: انقلابی بودن شرط موفقیت است و اگر انقلابی نباشیم، توفیقی حاصل نمی‌شود.

 

کلیدواژه