میزان 01, 1396 11:59 Asia/Kabul
  • سفیر روسیه در تهران: مقابله با ایران و روسیه به نفع ترامپ نیست

سفیر روسیه در تهران، گفت: مقابله با ایران و روسیه به نفع «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیست و مسکو هرگز دست نشانده آمریکا نبوده است و نخواهد بود.

«لوان جاگاریان» Levan Jagarian سفیر روسیه در تهران، روز شنبه در گفت وگو با ایرنا؛ افزود: آمریکا بعد از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری بارها اعلام کرده که دنبال حل مشکلات و بحران در مناطق مختلف از جمله شبه جزیره کره است؛ لذا به آمریکایی‌ها توصیه می‌شود، آمریکا مشکلات داخلی زیادی دارد و لازم است توجه خود را بر حل و فصل این مشکلات مانند نژادپرستی متمرکز کنند.  

جاگاریان تصریح کرد: آمریکا در حالی دیگر کشورها را به نقض حقوق بشر و بین الملل متهم می‌کند  که خودش اولین و مهمترین نقض کننده حقوق بین المللی است.

سفیر روسیه در تهران، تروریسم را چالش مشترک همه کشورهای جهان و مبارزه با آن را نیازمند همکاری همه‌جانبه دانست و افزود: آمریکا تمایلی برای همکاری با مسکو درچارچوب مبارزه با تروریسم ندارند و مسکو انتظار دارد، واشنگتن در این خصوص تجدید نظر کند.

سفیر روسیه در تهران همچنین حفظ تمامیت ارضی عراق را سیاست کشورش برشمرد و گفت: روسیه درباره برگزاری همه‌پرسی در منطقه کردستان عراق با «حسین جابری انصاری» معاون وزیر خارجه ایران «نزار خیرالله» معاون وزیر خارجه عراق در مسکو گفت و گو و بر موضع مسکو بر حفظ تمامیت ارضی عراق تاکید کرده است.

 

کلیدواژه