سرلشکر باقری: ایران و ترکیه مواضع مشترکی در قبال همه‌پرسی کردستان عراق دارند
(last modified 1396-07-10T10:40:05+00:00 )
میزان 10, 1396 15:10 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری: ایران و ترکیه مواضع مشترکی در قبال همه‌پرسی کردستان عراق دارند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تهران و آنکارا مواضع مشترک و یکسانی در زمینه همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق دارند.

به گزارش رادیو دری،سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز دوشنبه پس از دیدار ارتشبد «خلوصی آکار» ‏Hulusi Akar‏ رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه‏ در تهران در نشستی خبری اظهار کرد: تهران و آنکارا بر یکپارچگی عراق و قبول نکردن همه‌پرسی برگزار شده در منطقه کردستان عراق تاکید دارند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه در این دیدار درباره موفقیت‌هایی میدانی ارتش و نیروهای مسلح عراق و ارتش سوریه و هم‌پیمانان آنان در نبرد با تروریست‌های تکفیری گفت و گو شده است افزود: درباره مقابله با تروریست‌ها در منطقه و امنیت مرزهای مشترک تصمیمات مناسبی اتخاذ شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، همکاری نیروهای مسلح ایران و ترکیه و سایر کشورهای اسلامی برای کمک به مردم میانمار و تلاش برای جلوگیری از روی دادن چنین اتفاقاتی را از دیگر محورهای گفت وگوی خود با رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: براساس مذاکرات انجام شده، نیروهای مسلح ایران و ترکیه از این به بعد همکاری‌های بیشتری در مسائل آموزشی و حضور در رزمایش‌های مشترک و برقراری امنیت مرزهای خود خواهند داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با اشاره به سفر ماه اوت گذشته خود به ترکیه ابراز امیدواری کرد: سفر هیات ترکیه به تهران به گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های نیروهای مسلح و تقویت امنیت دو کشور منجر شود.

ارتشبد «خلوصی آکار» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه هم در نشست خبری، بر لزوم گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت مرزهای مشترک تاکید کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه یکشنبه‌شب در صدر هیاتی عالی‌‌رتبه نظامی وارد تهران شد.

 

کلیدواژه