آغاز به کار نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس سازمان همکاری اسلامی در تهران
(last modified 1396-07-15T08:44:50+00:00 )
میزان 15, 1396 13:14 Asia/Kabul
  • آغاز به کار نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس سازمان همکاری اسلامی در تهران

سی و هشمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی PUIC  امروز(شنبه) در مقر این اتحادیه در تهران، آغاز به کار کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «کاظم جلالی» که به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی ایران در نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است گفت: قراراست در این نشست، تاریخ برگزاری نشست رئیسان پارلمان‌های اسلامی کشورهای عضو اتحادیه و دستور کار این نشست که ژانویه 2018 در تهران برگزار می‌شود، تعیین شود.

همچنین در نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی مهمترین مسائل جهان اسلام از جمله فلسطین، سوریه و عراق بررسی می شود.

در این نشست کشورهای عضو این کمیته شامل الجزایر، جمهوری آذربایجان، بنین، کامرون، اندونزی، لبنان، موزامبیک، پاکستان، ترکیه، سنگال، مالی و عراق شرکت خواهند داشت.

ریاست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بر عهده «ایساکا سیدیبه» Issaka Sidibe، رئیس مجلس مالی است.

اعضاء و شرکت‌کنندگان این کمیته همچنین در حاشیه این نشست با «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

 

کلیدواژه