ظریف: فهم نادرست معضلات، منشأ مشکلات منطقه است
(last modified Mon, 23 Oct 2017 07:35:23 GMT )
عقرب 01, 1396 12:05 Asia/Kabul
  • ظریف: فهم نادرست معضلات، منشأ مشکلات منطقه است

وزیر خارجه ایران، سهم اشتباه در شناسایی مشکلات منطقه را منشأ معضلات کنونی در غرب آسیا دانست.

«محمدجواد ظریف» در پیامی به کنفرانس بین‌المللی ایران و مناطق پیرامونی در تهران، فهم در شناسایی مشکلات منطقه را مهم‌ترین مشکلات کنونی خاورمیانه دانست و گفت: فهم نادرست سبب شده است سیاست‌های غلطی برای حل و فصل معضلات منطقه ارائه شود.

ظریف با بیان اینکه مشکلات منطقه از معضلات بین‌المللی نشأت گرفته و بر آن افزوده است، گفت: راهکارها غلط برای حل مشکلات منطقه شرایط نابسامان را در این بخش تشدید کرده است.

ظریف، مناطق پیرامونی ایران را دارای منافع حیاتی دانست و تصریح کرد: ایران به علت اتکا و تاکید بر مردمی بودن از امنیت و پیشرفت برخوردار است و آن را از درون می‌گیرد.

وزیر خارجه ایران با اشاره به همراهی، تعامل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: پیشرفت و امنیت ایران درون‌زا و زیستن در منطقه امن برای جمهوری اسلامی ایران حیاتی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین برگزاری کنفرانس سه روزه  بین‌المللی ایران و مناطق پیرامونی را کمک به فهم درست مشکلات خاورمیانه و یافتن راهکارهای لازم برای ایجاد محیط امن در منطقه ارزیابی کرد.

«محمدجواد ظریف» با ابراز امیدواری از این که، کنفرانس مناطق پیرامونی بتواند مسیر همکاری‌ها در منطقه و جهان را سامان دهد، افزود: ایران همواره بر گفت وگو، همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز مبارزه با افراط گرایی تاکید دارد.

کنفرانس بین‌المللی ایران و مناطق پیرامونی با حضور جمعی از متخصصان و کارشناسان مسائل منطقه و با مشارکت دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه ایران و دانشگاه علامه طباطبایی تهران از امروز (دوشنبه) به مدت سه روز در تهران برگزار می‌شود.

کنفرانس بین‌المللی ایران و مناطق پیرامونی به بررسی سه حوزه آسیای مرکزی و قفقاز، افغانستان و خلیج فارس می‌پردازد.

 

کلیدواژه