روحانی: مسیر توان دفاعی ایران با هیچ قانون بین‌المللی در تناقض نیست
(last modified 1396-08-07T08:13:51+00:00 )
عقرب 07, 1396 12:43 Asia/Kabul
  •  روحانی: مسیر توان دفاعی ایران با هیچ قانون بین‌المللی در تناقض نیست

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران برای دفاع از خود در تولید سلاحی که نیاز داشته باشد، تردید نخواهد کرد گفت: مسیر توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران قدرتمند است و با هیچ قانون بین المللی در تناقض نیست.

«حسن روحانی» یکشنبه صبح در جلسه رای اعتماد وزیران پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو در مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از منافع و امنیت مردم خود به افزایش توان موشکی ادامه خواهد داد.

روحانی همچنین به کارشکنی و بدعهدی‌های آمریکا در قبال «برجام» اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکا با این رویکرد به جهان نشان داد غیرقابل اعتماد است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های آمریکا از گروه‌های تروریستی نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا عامل بی‌ثباتی کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه و افغانستان است.

روحانی افزود: آمریکا به دنبال تجزیه عراق بود، اما دولت و ملت عراق، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه، مانع خدشه‌دار شدن تمامیت ارضی عراق شدند.

طرح توطئه‌آمیز همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق 3 میزان با اصرار «مسعود بارزانی» و حمایت رژیم صهیونیستی برگزار شد، اما با هوشیاری دولت مرکزی بغداد و کشورهای همسایه عراق، حامیان تجزیه این کشور نتوانستند از قِبَل همه‌پرسی به هدف خود برسند. 

 

کلیدواژه