رایزنی ایران و قطر برای توسعه همکاری های حمل و نقلی و هواپیمایی
(last modified 1396-08-08T12:14:19+00:00 )
عقرب 08, 1396 16:44 Asia/Kabul
  • رایزنی ایران و قطر برای توسعه همکاری های حمل و نقلی و هواپیمایی

وزیر راه و شهرسازی ایران، گفت:­ تجارت بسیار گسترده ای بین ایران و قطر چه در مقاصد دو کشور و چه به عنوان ترانزیت به سمت شمال ایران و جنوب قطر وجود دارد.

به گزارش رادیو دری، «عباس آخوندی» روز دوشنبه پس از دیدار با «جاسم سیف بن احمد السلیطی» وزیر راه و ترابری و ارتباطات قطر در تهران و در جمع خبرنگاران، افزود: امکان هدف گذاری در زمینه استفاده از کریدور ایران- قطر در جهت توسعه حمل و نقل بین دو کشور وجود دارد.

وزیر راه و شهر سازی ایران، تصریح کرد: قرار است یک کمیسیون همکاری مشترک برای ایجاد روابط دوجانبه بین ایران و قطر تشکیل و در مدت کوتاهی امکان استفاده از ظرفیت بسیار گسترده حمل و نقل بین دو کشور را مورد بررسی قرار دهد.

آخوندی خاطرنشان کرد: دو طرف در این دیدار درباره امکان تشکیل شرکت های مختلف تجاری در مناطق آزاد و غیر آزاد در دو کشور گفت وگو کردند.

وی همچنین با اشاره به وجود ظرفیت های همکاری گسترده بین ایران و قطر در حوزه حمل و نقل هوایی، گفت: در این دیدار همچنین در زمینه توسعه همکاری های تجاری بین شرکت های هواپیمایی ایرانی و قطری گفت و گو شد.

«جاسم بن سیف بن احمد السلیطی» وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر هم گفت: مذاکرات خوبی درباره همکاری های تجاری، قراردادهای موجود بین دو کشور، روابط حمل و نقلی در زمینه هواپیمایی و حمل و نقل دریایی انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در خصوص ایجاد زمینه مشترک در حوزه حمل و نقل بین دو کشور، تاکید کرد: سرمایه گذاری و همکاری های تجاری قطر با ایران در آینده نیز ادامه داشته و محدود نخواهد بود.

 

کلیدواژه