عقرب 22, 1396 09:08 Asia/Kabul
  •  رهبر معظم انقلاب، مسئولان را به تلاش برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله فراخواندند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی وقوع زلزله در غرب ایران و جان‌باختن و زخمی شدن شماری از مردم، پیامی صادر کردند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی هفت و سه دهم درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) یکشنبه‌شب بخش‌های غربی ایران و شهرهای مختلف عراق را لرزاند. زمین لرزه یکشنبه‌شب در غرب ایران تاکنون 200 کشته و هزار و 700مجروح برجا گذاشته است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام گفتند: «با تأسف و اندوه فراوان خبر زمین لرزه در غرب کشور را که به جان باختن جمعی از هم میهنان عزیز و زخمی شدن جمعی بیشتر انجامیده و خسارات بسیاری پدید آورده است، دریافت کردم.»

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: وظیفه مسؤولان آن است که در همین اولین ساعات با همه همت و توان به یاری آسیب دیدگان به ویژه در زیر آوار ماندگان بشتابند و با بهره‌گیری سریع از همه امکانات موجود، از افزایش تلفات جلوگیری کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج، با نظم و سرعت به آواربرداری و انتقال مجروحان کمک کنند و دستگاه‌های دولتی چه نظامی و چه غیر نظامی همه توان خود را برای یاری آسیب‌دیده‌ها و خانواده‌های آنان به صحنه آورند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: اینجانب از اعماق دل، این حادثه تلخ و مصیبت‌بار را به ملت ایران به خصوص به مردم عزیز استان کرمانشاه و به ویژه به خانواده‌های مصیبت زده تسلیت عرض می‌کنم و متضرعانه از خداوند متعال می‌خواهم که این محنت و رنج را مایه جلب رحمت و فضل خود قرار دهد و بر صبر و پایداری و مقاومت ملت عزیزمان بیافزاید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: از همه کسانی که می‌توانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست می‌کنم که به یاری آسیب دیدگان بشتابند.

 

کلیدواژه