ایران و اتحادیه اروپا باید به یک درک مشترک از مسائل منطقه ای برسند
(last modified 1396-08-30T11:11:13+00:00 )
عقرب 30, 1396 15:41 Asia/Kabul
  •  ایران و اتحادیه اروپا باید به یک درک مشترک از مسائل منطقه ای برسند

معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: تهران و بروکسل باید به یک درک صلح آمیز و مشترک از اختلاف نظرهای موجود درباره مسائل منطقه ای دست یابند.

به گزارش ایرنا؛ «سیدعباس عراقچی» معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در سمینار «همکاری‌های هسته ای؛ پیشرفت ها و چشم اندازها» در اصفهان(مرکز ایران) با بیان اینکه ایجاد یک درک مشترک و متقابل و آغاز همکاری ها در زمینه مسائل منطقه، دست یافتنی است گفت: پس از اجرای برجام، ارتباطات ایران و اتحادیه اروپا بسیار توسعه یافته است و دو طرف از روابط خوبی برخوردار هستند.

معاون وزیر امور خارجه ایران با قدردانی از مواضع اروپایی ها در حمایت از برجام و تلاش های مهمشان در این زمینه، ابراز امیدواری کرد: دو طرف بتوانند با همکاری مشترک، از نتایج این توافق سود ببرند.

عراقچی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است به تعهداتش در قبال برجام پایبند باشد، تصریح کرد: ایران انتظار دارد دیگران نیز به تعهدات خود در برجام پایبند باشند.

سمینار «همکاری‌های هسته ای؛ پیشرفت ها و چشم اندازها» در قالب سومین دور از گفتگوهایی سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا، روز سه شنبه در اصفهان آغاز شد و و تا فردا(چهارشنبه) ادامه دارد.

سومین دور از گفت وگو های سطح بالای ایران و اروپا به ریاست «سیدعباس عراقچی» و «هلگا اشمید» معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز(دوشنبه) در تهران برگزار شد.

 

کلیدواژه