قوس 01, 1396 11:16 Asia/Kabul
  • روحانی: آینده سوریه در اختیار مردم آن است/ پایه‌های تروریسم در عراق و سوریه فرو ریخت

رئیس جمهوری اسلامی ایران، آینده سوریه را در اختیار مردم این کشور دانست و تصریح کرد: پایه‌های تروریسم در عراق و سوریه فرو ریخته است و مبارزه ایران با گروه‌های تروریستی در منطقه تا ریشه‌کنی آنها ادامه دارد.

«حسن روحانی» صبح امروز (چهارشنبه) پیش از ترک تهران به مقصد سوچی در روسیه برای شرکت در نشست سه‌جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برخلاف آمریکا و صهیونیست‌ها به دنبال تشنج در منطقه نیست، افزود: ملت و دولت ایران، خیر منطقه و ثبات منطقه را می‌خواهند و دنبال تقابل با کسی نیستند؛ دنبال تعامل با کشورهای منطقه هستند. 

رئیس جمهوری ایران، تصریح کرد: ایران از ابتدای ایجاد بی‌ثباتی، ناامنی و تاسیس گروه‌های تروریستی در منطقه، معتقد بود تروریسم‌ابزاری، تغییر مرزهای جغرافیایی و دخالت قدرت‌های خارجی به ویژه آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه ناموفق خواهد بود.

روحانی، به طراحی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها از ابتدا طرح خاورمیانه بزرگ را در منطقه دنبال می‌کردند و رژیم غاصب صهیونیستی هم همواره از این طرح پشتیبانی و حمایت کرده است.

رئیس جمهوری ایران، همچنین به مقاومت ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه مقابل گروه‌های تروریستی اشاره کرد و افزود: در پی مبارزات موفق مردم سوریه و عراق در برابر تروریست‌ها، روند سیاسی هم به طور نیمه فعال آغاز شد و در یک سال اخیر ایران، روسیه و ترکیه تصمیم گرفتند که در روند میدانی و سیاسی هماهنگ‌تر و فعال‌تر شوند.

روحانی با اشاره تصمیم ایران، روسیه و ترکیه برای موفقیت نشست‌های آستانه، پایتخت قزاقستان برای حل بحران سوریه، تصریح کرد: در ادامه این موفقیت‌ها امروز در سوچی روسیه نشست مهمی در سطح سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود.

رئیس جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد: تصمیمات نشست سوچی زمینه‌ را برای آینده خوب سوریه فراهم کند، چراکه آینده سوریه به دست نیروها و قدرت‌های خارجی نخواهد بود؛ آینده سوریه در اختیار مردم سوریه است.

 

کلیدواژه