وزارت دفاع ایران با تمام توان در تجهیز نیروی دریایی اقدام می کند
(last modified 1396-09-06T09:21:29+00:00 )
قوس 06, 1396 13:51 Asia/Kabul
  •  وزارت دفاع ایران با تمام توان در تجهیز نیروی دریایی اقدام می کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با تبریک روز نیروی دریایی تاکید کرد: وزارت دفاع ایران با تمام توان در جهت تجهیز نیروی دریایی ارتش ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام خواهد کرد.

هـفـتـم قوس (28 نوامبر) سالروز حماسـه‌آفرینى پرسنل ناوچه موشک‌انداز «پیکان»، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است.

در چنین روزی، پرسنل ناوچه موشک‌انداز پیکان در عملیات مروارید با خلق حماسه‌ای به یادماندنی با حمله به پایانه‌هاى صدور نفت «البکر» و «الامیه» عراق، بـیـش از دو سوم ایـن پـایـانـههـا را مـنـهـدم کـردند و پـرچـم ایران را بر مرتفعترین دکل این پایانه‌ها به اهتزاز در آوردند.

به گزارش ایرنا؛ امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در پیامی به مناسبت روز نیروی دریایی اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش ایران پس از دفاع مقدس، با سرعت کم‌نظیر، فرایند روزآمد دست‌یابی به قابلیت‌ها و آمادگی‌های همه جانبه برای مواجهه موفق با مقتضیات و الزامات فراروی را سپری کرد.

وی افزود، نیروی دریایی ارتش ایران در تعامل همه جانبه،‌ مؤثر و مستمر با نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیدایش قدرت نوظهور در عرصه امنیت افزایی برای آب‌های سرزمینی و فراسرزمینی را به واقعیت تبدیل کرده است.

 

کلیدواژه