قدردانی نهاد وابسته به اهل سنت عراق از نقش ایران در جنگ ضد داعش
(last modified 1396-09-07T03:36:48+00:00 )
قوس 07, 1396 08:06 Asia/Kabul
  • قدردانی نهاد وابسته به اهل سنت عراق از نقش ایران در جنگ ضد داعش

شورای علمای پیوند محمدی (ص) (الرابط المحمدی) از نهادهای برجسته دینی اهل سنت عراق در نامه ای خطاب به رهبر انقلاب اسلامی از نقش و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ علیه داعش قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، سید بهجت عبدالقادر الحسنی الآلوسی رییس این شورا در نامه ای خطاب به رهبر انقلاب اسلامی نوشت: موضع تاریخی شما (در جنگ با داعش) تأثیر شگرفی در وجدان مردم عراق داشت و شما با تکیه بر وحدت عقاید و سرنوشت واحد فرصتی برای همکاری و محبت و طرحی برای دوستی بین دو ملت ایران و عراق ریختید.

این روحانی اهل سنت عراق از القاعده و داعش و زیر مجموعه های این گروه های تروریستی به عنوان "شجره خبیثه" یاد کرده و افزوده است که حمایت های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران – چه رسمی و چه مردمی – از ارتش، نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق در این جنگ سرنوشت ساز ضد نیروهای شر، نقش موثری داشت.

وی از درایت سرشار، کرم اصیل و شجاعت فوق العاده مشاوران نظامی جمهوری اسلامی ایران و در صدر آنها سردار قاسم سلیمانی در پشتیبانی مطمئن از نیروهای مسلح عراق در جنگ با تروریسم تشکر کرده است.

عبدالقادر الالوسی رییس شورای علمای پیوند محمدی (ص) عراق از اهالی استان الانبار و یکی از روحانیان برجسته اهل سنت عراقی است که به مخالفت صریح با داعش و جریان‌های تکفیری شهرت دارد و تا کنون از چند عملیات نافرجام تروریستی جان سالم به در برده است.

نخست وزیرعراق سه شنبه گذشته یک روز بعد از نامه رسمی سردار قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعلام پایان حکومت خودخوانده داعش درعراق و سوریه، به طور رسمی اعلام کرد که داعش از حیث نظامی در عراق پایان یافته است.