امیرعبداللهیان: تنها راه رسیدن به امنیت منطقه‌ای، تمرکز بر راه حل سیاسی است
(last modified 1396-10-21T07:12:13+00:00 )
جدی 21, 1396 11:42 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: تنها راه رسیدن به امنیت منطقه‌ای، تمرکز بر راه حل سیاسی است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل با تاکید بر ضرورت استقرار امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا گفت: ریشه ناامنی‌ها در منطقه، به خارج از غرب آسیا باز می‌گردد.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل روز چهارشنبه در دیدار «موگنس لایکه تفت» Mogens Lykketoft  رئیس پیشین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تهران اظهار کرد: ثبات و امنیت پایدار نیاز به همکاری کشورهای منطقه غرب آسیا دارد که متاسفانه تعداد معدودی از کشورهای این منطقه به جای هم افزایی امنیت، به دنبال منازعه هستند.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکا و عربستان همزمان شعار مبارزه با تروریسم سر می دهند و ائتلاف های یک شبه و نمایشی به راه می اندازند در حالی که ایران کمک موثری در مبارزه با تروریسم در منطقه کرده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین‌الملل همچنین با ابراز خرسندی از تحقق مذاکره سیاسی سوریه در آستانه و سوچی تصریح کرد: اتخاذ راهبردهای واقعی مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی در صورت وجود اراده و همکاری جهانی، منطقه غرب آسیا را به ثبات و امنیت نزدیک خواهد کرد.

«موگنس لایکه تفت» نیز در این دیدار، نقش سازنده ایران در کمک موثر به ایجاد امنیت و ثبات منطقه غرب آسیا را حائز اهمیت خواند و حمایت و پشتیبانی ایران از روند صلح منطقه‌ای و استقرار نظم امنیتی و ثبات پایدار را مثبت ارزیابی کرد.

موگنس لایکه تفت تاکید کرد: شکل گیری و استقرار نظم امنیتی پایدار در منطقه مستلزم درک همه بازیگران تاثیرگذار منطقه است و کشورهای منطقه باید راه حل سیاسی را جایگزین راه حل نظامی کنند.

کلیدواژه