بیانیه وزارت امور خارجه ایران در خصوص تمدید برجام و برخی تحریم های جدید توسط دولت آمریکا
(last modified 1396-10-23T09:11:12+00:00 )
جدی 23, 1396 13:41 Asia/Kabul
  • بیانیه وزارت امور خارجه ایران در خصوص تمدید برجام و برخی تحریم های جدید توسط دولت آمریکا

وزارت امورخارجه ایران در بیانیه رسمی اعلام کرد: رئیس جمهوری آمریکا علیرغم تلاش یک ساله خود برای از بین بردن توافق هسته ای،بار دیگر ناگزیر به تمدید اسقاطیه های الزامی در برجام شد.

وزارت امورخارجه ایران با صدور بیانیه ای رسمی تصریح کرد: استحکام درونی برجام و حمایت بین المللی از این توافق، راه را بر تلاش های رئیس جمهوری آمریکا، رژیم صهیونیستی و اتحاد نامیمون تندروهای جنگ طلب برای لغو این توافق یا ایجاد تغییرات در آن بسته است. در این بیانیه آمده است:رئیس جمهوری آمریکا در حالی بر اساس رویه یک ساله گذشته خود به اقدامات خصمانه ضد مردم ایران ادامه داده و تهدیداتی را تکرار می‌کند که بارها در اجرای آنها ناتوان مانده است.

وزارت امورخارجه ایران با محکوم کردن تهدیدات آمریکا و اضافه کردن افراد جدید به فهرست تحریم ها،اعلام کرد: جمهوری اسلامی همراه با اعضای دیگر برجام و جامعه جهانی بارها تاکید کرده است که برجام یک سند معتبر بین المللی است و به هیچ عنوان قابل مذاکره مجدد نیست.

وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدامی فراتر از تعهدات خود در برجام را انجام نخواهد داد؛ هیچ تغییری در این توافق را نه اکنون و نه در آینده نخواهد پذیرفت، و اجازه نمی دهد هیچ ارتباطی بین برجام و هر موضوع دیگری برقرار شود.

در بیانیه وزارت امورخارجه ایران آمده است: دولت آمریکا، همچون سایر اعضای برجام موظف به اجرای تمامی تعهدات خود می باشد و چنانچه به بهانه های واهی از تکالیف خود شانه خالی کند ، باید مسئولیت عواقب آن را به طور کامل پذیرا باشد.

«دونالد ترامپ»رئیس جمهوری آمریکا که تاکنون دو بار تعلیق تحریم های هسته ای آمریکا ضد ایران را امضا کرده است، بار دیگر به رغم ناخشنودی از توافق بین المللی هسته ای ایران (برجام)، تعلیق این تحریم ها را تمدید کرد.

 

کلیدواژه