جدی 24, 1396 17:19 Asia/Kabul
  • تاکید بر مبارزه با تروریسم و حمایت از زنان و کودکان در نشست کمیته های بین المجالس اسلامی در تهران

در نشست کمیته دائمی ویژه امور سیاسی و روابط خارجی و کمیته دائمی ویژه حقوق بشر، زنان و امور خانواده اتحادیه مجالس اسلامی در تهران قطعنامه هایی با محوریت مبارزه با تروریسم و حمایت از زنان و کودکان تصویب شد.

در نشست امروز (یکشنبه) کمیته دائمی ویژه امور سیاسی و روابط خارجی اتحادیه بین المجالس اسلامی در تهران که نمایندگان 12 کشور اسلامی از کشورهای اسلامی آسیایی، عربی و آفریقایی حضور داشتند، ۳۵ قطعنامه با محوریت مبارزه با تروریسم بررسی و تصویب شد.

در قطعنامه های مصوب این کمیته، نقش پارلمان ها در مقابله با رژیم صهیونیستی، وضعیت فلسطین، مبارزه با اسلام هراسی و وضعیت مسلمانان کشورهای اسلامی به خصوص مسلمانان میانمار و حل و فصل اختلافات با هدف ارتقای همکاری مسلمانان بررسی و تصویب شد.

در نشست کمیته دائمی ویژه حقوق بشر، زنان و امور خانواده اتحادیه مجالس اسلامی هم ضمن تصویب ۹ قطعنامه، از جمله وضعیت حقوق بشر در کشورهای عضو، ارج نهادن مقام زن و تامین امنیت آن در کشورهای اسلامی و مشارکت زنان در جلسات اتحادیه بین المجالس اسلامی؛ بر محکومیت اهانت رئیس جمهوری آمریکا به مردم کشورهای آفریقایی تاکید شد.

نشست‌های کارشناسی، تخصصی و کمیته‌های اجرایی بین‌المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تا  فردا 25 جدی (15 ژانویه 2018) با حضور کارشناسان 41 کشور اسلامی در تهران ادامه دارد. 

سیزدهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه  هفته جاری در تهران برگزار می‌شود.

کلیدواژه