رهبر معظم انقلاب اسلامی: «غلط زیادی آمریکا» در خصوص قدس به سرانجام نخواهد رسید
(last modified 1396-10-26T13:59:23+00:00 )
جدی 26, 1396 18:29 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: «غلط زیادی آمریکا» در خصوص قدس به سرانجام نخواهد رسید

رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام اخیر آمریکا درباره قدس را «غلط زیادی» خواندند و گفتند: آنها قادر به انجام چنین کاری نخواهند بود و تلاش های آنها به سرانجام نخواهد رسید.

 حضرت آیت الله خامنه ای عصر روز سه شنبه در دیدار میهمانان شرکت کننده در سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی، موضوع فلسطین را در صدر مسائل دنیای اسلام دانستند و افزودند: در قضیه فلسطین، سه حادثه «اشغال سرزمین»، «تبعید دسته جمعی و میلیونی مردم» و «قتل عام و جنایت عظیم بشری» اتفاق افتاده است که این ستم در تاریخ نظیر ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای، دفاع از فلسطین را وظیفه همه دانستند و تأکید کردند: نباید تصور شود که مقابله با رژیم صهیونیستی فایده ای ندارد بلکه به اذن و لطف خداوند، مجاهدت ها در مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید، همانگونه که جریان مقاومت نسبت به سالهای قبل، پیشرفت کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: دولت‌هایی که در منطقه به آمریکایی‌ها کمک و با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند تا با برادران مسلمان ستیز کنند، مرتکب خیانت صریح می شوند، همانند کاری که سعودی‌ها انجام می دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه صهیونیست‌ها، روزی شعار «از نیل تا فرات» را می دادند اما اکنون برای محافظت از خود مجبور به دیوارکشی شده اند تأکید کردند: بدون تردید فلسطین یک مجموعه و تاریخ «از بحر تا نهر» است و قدس نیز پایتخت آن است و امکان هیچ خدشه ای بر این حقیقت، وجود ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به طرح مسائل میانمار و کشمیر در اجلاس بین المجالس اسلامی و در عین حال غفلت از طرح مسائل بسیار مهم یمن و بحرین در این اجلاس، افزودند: نباید گذاشت که امپراطوری خطرناک تبلیغاتی غرب که عمدتاً به دست صهیونیست‌ها اداره می شود، مسائل مهم دنیای اسلام را نادیده بگیرد و با توطئه‌ی سکوت، مسائل اصلی امت اسلامی را محو کند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم هم افزایی کشورهای اسلامی، خاطرنشان کردند: نباید اجازه داد اختلافات و جنگ و خونریزی در دنیای اسلام که عامل اصلی آن نیز امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند، زمینه ساز حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی شود.

ایشان با اشاره به ادعای آمریکا در حمایت از «حقوق بشر» گفتند: شخصی که امروز در امریکا بر سر کار است، بسیار صریح و عریان مواضع این کشور را اعلام می کند؛ البته قبلی‌ها نیز همین مواضع را داشتند ولی به این صراحت اعلام نمی کردند و نمونه بارز این موضع، سخنان اخیر او درباره افریقا و امریکای لاتین و نژادهای دیگر است که مصداق اقدام ضد حقوق بشر است؛ بنابراین باید این ادعاهای دروغ را افشا کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی دیگر از ادعاهای غیرواقعی دولت آمریکا را موضوع مبارزه با «تروریسم» خواندند و افزودند: باید با بیان حقایق و برملا کردن دروغ بودن این ادعاها، جریان سازی کرد و افکار عمومی مردم و نخبگان را تحت تأثیر قرار داد.

کلیدواژه