جدی 30, 1396 12:16 Asia/Kabul
  • توافق ایران و پاکستان برای رونق گردشگری با راه اندازی قطار مسافری و زیارتی

مدیرکل راه آهن جنوب شرق ایران مستقر در زاهدان گفت: ایران و پاکستان در خصوص رونق صنعت گردشگری بین دو کشور با راه اندازی قطارهای مسافری، زیارتی و گردشگری به توافق رسیدند.

«مجید ارجونی» روز شنبه در پایان نشست دو روزه کمیته مشترک حمل و نقل ریلی ایران و پاکستان در اسلام آباد در گفت و گو با ایرنا، افزود: پس از برگزاری نشست های تخصصی اعضای کمیته مشترک کارشناسی راه آهن کویته پاکستان و زاهدان ایران، دو کشور بررسی های خود را در خصوص رونق صنعت گردشگری با همکاری سازمان های گردشگری دو طرف انجام می دهند.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق ایران، احیای سرویس دهی قطارهای مسافربری بین زاهدان و کویته را از دیگر توافق های مهم این نشست عنوان کرد و گفت: این قطارها پیش از این نیز در این مسیر فعال بود، ولی به دلیل مسائل امنیتی متوقف شد، با این حال راه آهن پاکستان اعلام تمایل کرده که این قطار دوباره راه اندازی شود.

ارجونی اضافه کرد: بر اساس این توافق، می توان مسافران دو کشور به ویژه زائران مسیر عتبات عالیات عراق یا شهرهای زیارتی ایران را با راه اندازی قطارهای مسافری جابجا کرد.

نشست مشترک حمل و نقل ریلی ایران و پاکستان روزهای پنجشنبه و جمعه در اسلام آباد برگزار شد و با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

راه آهن کویته - زاهدان به طول 700 کیلومتر تنها مسیر ریلی ایران و پاکستان است.

 

کلیدواژه