وزیر صنعت ایران : روابط تجاری سالانه ایران با جهان بالغ بر 180 میلیارد دلار است
(last modified 1396-11-02T07:39:34+00:00 )
دلو 02, 1396 12:09 Asia/Kabul
  • وزیر صنعت ایران : روابط تجاری سالانه ایران با جهان بالغ بر 180 میلیارد دلار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در آیین گشایش چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و بلاروس در تهران خاطرنشان کرد روابط تجاری سالانه ایران با جهان بالغ بر 180 میلیارد دلار است.

به گزارش رادیو دری،«محمد شریعتمداری» همچنین به روابط خوب سیاسی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس اشاره کرد و گفت: روابط اقتصادی دو کشور نیز باید همپای روابط سیاسی گسترش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و بلاروس بتواند قدم‌های موثری در جهت گسترش روابط ایران و بلاروس بردارد.

«محمد شریعتمداری» با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و بلاروس دارای نقشه راه برای توسعه همکاری دو کشور در سال‌های 2018 تا 2020 است خاطرنشان کرد در این نقشه راه بر تشکل سالانه کارگروه‌های تخصصی همکاری دو کشور برای پیگیری موضوعات دو جانبه تاکید شده است.

وزیر صنایع بلاروس نیز در این آیین بر گسترش روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

«ویتالی ووک» Vitaly Vovk با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف اقتصادی دو کشور باید اقداماتی در چارچوب کمیسیون مشترک انجام شود، تاکید کرد بلاروس علاوه بر بخش های تجاری و اقتصادی در حوزه مونتاژ و آموزش نیز می تواند با ایران همکاری کند.

 

کلیدواژه