فرزند شیخ زکزاکی: مردم نیجریه، ایران اسلامی را پشتیبان و حامی خود می دانند
(last modified 1396-11-11T04:31:29+00:00 )
دلو 11, 1396 09:01 Asia/Kabul
  • فرزند شیخ زکزاکی: مردم نیجریه، ایران اسلامی را پشتیبان و حامی خود می دانند

«نصیبه زکزاکی» فرزند شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه سه شنبه شب با قدردانی از حمایت های ملت بزرگ ایران از پدرش و مردم مظلوم نیجریه، گفت: مردم نیجریه، ایران اسلامی را پشتیبان و حامی خود می دانند.

به گزارش رادیو دری، «نصیبه زکزاکی» در «قشم» (جنوب ایران) خاطرنشان کرد مردم نیجریه خود را فرزند انقلاب اسلامی ایران می دانند و هیچ گاه در مقابله با ظلم و استکبار از پای نخواهند نشست.

فرزند شیخ «زکزاکی» به امتناع دولت نیجریه از اجرای حکم آزادی پدرش اشاره و تصریح کرد: بی قانونی و پای بند نبودن حکومت نیجریه به قوانین عامل اجرا نشدن حکم صادره از سوی دادگاه نیجریه است.

«نصیبه زکزاکی» با بیان اینکه حکومت نیجریه سعی دارد کشتار و ظلمی را که در حق مردم این کشور صورت می گیرد، مسکوت نگه دارد، از رسانه ها خواست تا با آگاه کردن مردم جهان نسبت به کشتارها در نیجریه، حکومت این کشور را تحت فشار قرار دهند.

نصیبه زکزاکی گفت: تظاهرات مردم نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی هم چنان ادامه دارد و دعای مسلمانان و حمایت های جمهوری اسلامی ایران موجب دلگرمی است.

فرزند رهبر جنبش اسلامی نیجریه به اوضاع نامساعد جسمی شیخ زکزاکی نیز اشاره و اظهار کرد: شیخ زکزاکی یک چشم خود را از دست داد و چشم دیگر ایشان نیز وضعیت نامطلوبی دارد.

«شیخ ابراهیم زکزاکی» و همسرش 22 قوس 1394 در حمله نظامیان نیجریه به حسینیه ای در شهر «زاریا» Zaria در ایالت «کادونا» Kaduna شمال این کشور بازداشت شدند.

در این حمله صدها نفر از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی به شهادت رسیدند.

دادگاه عالی نیجریه اخیر حکم آزادی شیخ زکزاکی و همسرش را صادر کرده است اما ارتش و دولت این کشور حاضر به اجرای این حکم نیستند.

 

کلیدواژه