فرمانده نیروی زمینی سپاه: پهپاد «مهاجر- 6» در آزمایش‌ها پاسخ خوبی داد
(last modified 1396-11-16T11:02:18+00:00 )
دلو 16, 1396 15:32 Asia/Kabul
  •  فرمانده نیروی زمینی سپاه: پهپاد «مهاجر- 6» در آزمایش‌ها پاسخ خوبی داد

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: پهپاد «مهاجر- 6» پاسخ خوبی به آزمایش‌های رزمی و شناسایی در مناطق عملیاتی داده است.

سردار سرتیپ «محمد پاکپور» در حاشیه مراسم آغاز تولید انبوه و تحویل‌دهی پهپاد «مهاجر- 6» در جمع خبرنگاران، افزود: پهپادهای شناسایی و رزمی از تجهیزات مأموریتی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که با توجه به نیاز مبرم به پهپادهای رزمی، پهپاد مهاجر 6 توسط مسوولان صنایع قدس وزارت دفاع ایران طراحی و ساخته شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: محصولاتی هم که در آینده در اختیار نیروی زمینی سپاه پاسداران قرار گیرد، در مناطق عملیاتی به کار گرفته خواهد شد.

خط تولید انبوه پهپاد تاکتیکی «مهاجر- 6» مجهز به بمب هوشمند نقطه‌زن «قائم»، صبح روز دوشنبه با حضور «امیر سرتیپ امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران افتتاح شد.

این پهپاد توانمندی انجام ماموریت‌های شناسایی، مراقبت و رزمی با شعاع عملیاتی گسترده و مداومت پروازی بالا را برای نیروهای مسلح با قابلیت اطمینان فوق العاده، فراهم می‌کند تا این نیروها بتوانند عملیات مراقبت، شناسایی و انهدام اهداف مورد نظر را انجام دهند.

پهپاد «مهاجر- 6» همچنین قادر است انواع متنوعی از محموله‌های مراقبت، شناسایی و رزمی را حمل کند و توانایی فرود و برخاست در باند پروازی کوتاه را دارد.