رهبر معظم انقلاب اسلامی: شیعه و سنی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند
(last modified 1396-11-24T06:27:59+00:00 )
دلو 24, 1396 10:57 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی:  شیعه و سنی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند

رهبر معظم انقلاب اسلامی ، ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در مقابل جاهلیت مدرن با وجود تحریم و همه توطئه‌های نظامی و فرهنگی دشمنان را مرهون قدرت ایمان و فداکاری مردم خواندند.

بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان‌ و بلوچستان که پنجم فوریه برگزار شده بود ،امروز (سه شنبه ) در محل این همایش در زاهدان ،جنوب شرق ایران، منتشر شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: با وجود استعدادهای سرشار، در دوران قاجار و پهلوی به مردم سیستان و بلوچستان بی‌اعتنایی می‌شد و همین موجب شد که استعدادهای مردم بروز نکند.

ایشان سیستان‌وبلوچستان را همچون استانهای کردستان و گلستان مظهر وحدت اسلامی و الگوی همکاری و زندگی برادرانه شیعه و سنّی برای دنیا دانستند و با تأکید بر هوشیاری در مقابل تفرقه‌افکنی دشمن افزودند: شهادت یک نوجوان سنّی در دفاع مقدس و یا شهادت یک مولوی اهل سنت به علت دفاع از انقلاب اسلامی به‌دست ضدانقلاب، نشان می‌دهد برادران شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها در کنار یکدیگر حاضرند و باید با کارهای فرهنگی و هنری این حقایق و وحدت واقعی را مجسم و نمایان کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند : مظهر کامل ایمان راسخ در زنجیره‌ی بسیار مهم ایمان و مقاومت، شهیدان و ایثارگران هستند، بنابراین نظام اسلامی به تعظیم و تکریم شهدا نیازمند است.