دلو 24, 1396 19:19 Asia/Kabul
  • برگزاری نشست «ایران و روسیه؛ 39 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی» در مجلس دوما

نشست «ایران و روسیه 39 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی» روز سه شنبه در مجلس دومای روسیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ «مهدی سنایی» سفیر ایران در مسکو، در این نشست که حزب لیبرال دمکرات روسیه آن را برگزار کرده بود، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روابط ایران و روسیه همواره روبه رشد بوده و در سال‌های اخیر به سطح راهبردی رسیده است.

سنایی با بیان اینکه تهدیدها و منافع مشترک، مبنای توسعه همکاری تهران و مسکو در سال‌های اخیر بوده است، افزود: تروریسم و تولید بی رویه مواد مخدر که پس از حمله آمریکا و ناتو به افغانستان 40 برابر شده است، یکی از تهدیدهای مشترک برای ایران و روسیه است.

سفیر ایران در روسیه، یکجانبه گرایی آمریکا، تحریم های ظالمانه آمریکا ضد روسیه و ایران و دکترین جدید اتمی آمریکا را از دیگر تهدیدهای مشترک تهران و مسکو عنوان کرد.

سنایی همچنین با اشاره به منافع مشترک ایران و روسیه اظهار کرد: ترانزیت کالا، قرار گرفتن دو کشور در مسیر کریدور شمال - جنوب، همکاری و اشتراک نظر دو کشور در موضوع برجام و نیز همکاری های تنگاتنگ در موضوع مبارزه با تروریسم از زمینه های مهم در مسیر اشتراک منافع دو کشور است.

انقلاب اسلامی ایران 11 فوریه 1979 (22 بهمن 1357 هجری شمسی) به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید.

کلیدواژه