دلو 26, 1396 10:53 Asia/Kabul
  • پاسخ ایران به ادعاهای آمریکا: سیاست آمریکا منبع اصلی بی ثباتی در خاورمیانه است

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به اتهامات نماینده آمریکا در این نهاد اعلام کرد: حمایت بی قید وشرط ازسیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی منبع اصلی ناامنی در خاورمیانه است.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که در طول یکسال فعالیتش به دفعات  از رژیم صهیونیستی حمایت کرده در نشست روزچهارشنبه شورای امنیت درباره سوریه، اتهاماتی را به ایران و روسیه در بی ثباتی منطقه مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در بیانیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل آمده است: در حالی که واقعیت ها حاکی از تلاش های صمیمانه ایران برای تنش زدایی در سوریه است، این دولت امریکا است که مانع هرگونه تلاش دراین باره می شود.

این بیانیه با تاکید بر اینکه نقش آمریکا در گسترش داعش و تروریسم در منطقه غیر قابل انکار است، می افزاید: ماجراجوئی ها و مداخلات غیر قانونی امریکا در کشورهای مختلف منطقه به ویژه عراق، لیبی، سوریه، لبنان وافغانستان منجر به بی ثباتی در این کشورها و پیامدهای مصیبت بار درمنطقه شده است.

اظهارات ضد ایرانی و سوری «نیکی هیلی» در پی اقدام ارتش سوریه در هدف قراردادن جنگنده متجاوز رژیم صهیونیستی مطرح شد.

صبح شنبه 21 دلو (10 فوریه) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین بار وارد حریم هوایی سوریه شدند و برخی مناطق استان ریف‌دمشق را در جنوب سوریه هدف قرار دادند؛ به دنبال این اقدام جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، پدافند هوایی ارتش سوریه، یک فروند جنگنده این رژیم را هدف قرار داد و سرنگون کرد.

سرنگونی جنگنده متجاوز رژیم اسرائیل از وی نیروهای سوری، خشم این رژیم و حامی دیرینه آن آمریکا را برانگیخته است. 

کلیدواژه