حوت 09, 1396 08:10 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکا و انگلیس در جنایات عربستان و امارات در یمن شریک هستند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا و انگلیس نتوانستند بر مشارکت‌شان در جنایات عربستان و امارات در یمن سرپوش بگذارند.

به گزارش رادیو دری،«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران سه‌شنبه‌شب در توئیتر با اشاره به تلاش ناکام آمریکا و انگلیس برای تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، باردیگر تأکید کرد: تنها راه حل بحران یمن، گفت‌وگو و تشکیل دولت فراگیر در این کشور است.

ظریف تصریح کرد: تلاش از سر ضعف آمریکا  و انگلیس در شورای امنیت برای سرپوش گذاشتن بر همدستی‌‌شان در جنایات جنگی عربستان و امارات در یمن شکست خورد.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: با شروع بحران یمن، ایران برقراری آتش‌بس، امدادرسانی، گفت وگو و ایجاد دولت فراگیر را خواستار شد و هنوز هم این راهکار و نه توهم پیروزی نظامی یا اتهام‌زنی، تنها راه‌حل بحران یمن است.

دوشنبه‌شب انگلیس پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت برد که بدون اشاره به نقش عربستان‌سعودی و امارات در شکل‌گیری بحران یمن، از نقش ایران دراین بحران ابراز نگرانی می‌کرد. 

روسیه و سه کشور دیگر با تاکید بر اینکه این قطعنامه یکجانبه و باهدف فشار بر ایران تنظیم شده است و شواهد ثابت‌شده‌ای مبنی بر نقش‌آفرینی ایران در درگیری‌های یمن وجود ندارد، با آن مخالفت کردند. با وتوی روسیه، قطعنامه پیشنهادی انگلیس از دستور کار شورای امنیت خارج شد. 

کلیدواژه