لاریجانی: حقوق بشر هدیه آمریکا، غرب و سازمان ملل برای جامعه جهانی نیست
(last modified 1396-12-22T04:37:40+00:00 )
حوت 22, 1396 09:07 Asia/Kabul
  • لاریجانی: حقوق بشر هدیه آمریکا، غرب و سازمان ملل برای جامعه جهانی نیست

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، گفت: حقوق بشر باید براساس کرامت انسانی باشد و این یک هدیه خیرخواهانه از طرف سازمان ملل، آمریکا و کشور‌های غربی برای جامعه جهانی نیست.

«محمدجواد لاریجانی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه المیادین در ژنو، با اشاره به سیاست‌های دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر، افزود: حقوق بشری که آمریکایی‌ها و متحدان اروپاییشان ارائه می‌کنند، مبتنی بر ریاکاری، استاندارد‌های دو گانه، نژاد پرستی و خودخواهی است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران، به جنایت‌های آمریکایی‌ها در منطقه هم اشاره و تصریح کرد: آمریکایی ها در جنایت‌های بزرگ منطقه از جمله در لبنان، فلسطین ، یمن و دیگر کشور‌ها دست دارند؛ اما مدعی حمایت از حقوق بشر هستند.

وی همچنین با اشاره به نقش دلار‌های نفتی عربستان در دفاع از ارزش‌های حقوق بشر، خاطر نشان کرد: آمریکا و متحدان اروپایی آن مسوول جنایت‌هایی هستند که در یمن سوریه و فلسطین اتفاق می‌افتد.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران تاکید کرد: تفتیش عقاید مسلمانان از دیگر موارد اعمال سیاست‌های دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر است.

«محمدجواد لاریجانی» دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران به منظور شرکت در سی و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل به ژنو سفر کرده است.

 

کلیدواژه