الهام علی‌اف در دیدار ظریف: روابط ایران - آذربایجان در هیچ مقطعی به این خوبی نبوده است
(last modified 1396-12-25T07:49:33+00:00 )
حوت 25, 1396 12:19 Asia/Kabul
  • الهام علی‌اف در دیدار ظریف: روابط ایران - آذربایجان در هیچ مقطعی به این خوبی نبوده است

رئیس جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه در دیدار «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در باکو تصریح کرد، روابط دو کشور در هیچ مقطعی به این خوبی نبوده است.

به گزارش ایرنا، «الهام علی‌اف»، همچنین با جدی خواندن تهدیدات منطقه‌ای، جمهوری اسلامی ایران را کشوری امن و باثبات برشمرد و خواستار همکاری های نزدیک دو کشور در زمینه های مختلف از جمله ترانزیتی و بانکی شد.

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین ضمن اشاره به دیدارهای منظم سران  دو کشور در چند سال اخیر از سفر پیش‌بینی شده «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران  به باکو در ایام نوروز ابراز خرسندی کرد.

«محمد جواد ظریف» نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در روابط دو کشور گفت: تهران از روند همکاری های شکل گرفته میان  دو کشور و همچنین کشورهای منطقه خرسند است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین نقش دو کشور در خطوط انتقال انرژی در منطقه را بسیار مهم برشمرد و ابتکار ترانزیتی خلیج فارس تا دریای سیاه را اقدامی خوب ارزیابی و بر تسریع در عملیاتی شدن آن تاکید کرد.

صدور ویزا در فرودگاه های جمهوری آذربایجان برای ایرانیان، تسریع در رفع مشکلات بانکی و تسهیل تجارت بین دو کشور با ارزهای ملی، از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف صبح پنجشنبه در صدر هیاتی سیاسی برای شرکت در نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان، ایران، ترکیه و گرجستان وارد باکو شد.

وزیر امور خارجه ایران عصر پنجشنبه باکو را به مقصد «آستانه» پایتخت قزاقستان برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه کشورهای ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) ترک کرد.

کلیدواژه