تاکید رئیسان جمهوری ایران و فرانسه بر گسترش و تحکیم  روابط تهران - پاریس
(last modified 1397-02-10T03:32:26+00:00 )
ثور 10, 1397 08:02 Asia/Kabul
  • تاکید رئیسان جمهوری ایران و فرانسه بر  گسترش و تحکیم  روابط تهران - پاریس

رئیسان جمهوری اسلامی ایران و فرانسه بر گسترش و تحکیم  روابط تهران - پاریس در راستای منافع مشترک دو ملت، در همه عرصه های مورد علاقه، تاکید کردند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه ، با اشاره به اینکه ایران برای تحکیم  روابط با فرانسه اهمیت ویژه ای قائل است، گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب برای همکاری دو کشور در مسایل سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی  و همچنین مسایل مرتبط با منطقه ، تهران مصمم به تقویت همکاریها با پاریس در همه زمینه ها است.

رئیس جمهوری ایران همچنین پایداری برجام را موجب تحکیم امنیت و همکاری منطقه ای دانست و گفت:اساس روابط ایران با همه کشورها مبتنی بر اعتماد بوده و برجام اولین پایه مهم برای اعتماد میان ایران و کشورهای غربی است.

روحانی با بیان اینکه مواضع آمریکایی ها ضد برجام صریحاً ناقض توافق میان هفت کشور است، گفت: ایران در روزهای اخیر تصمیمات بسیار مهمی در زمینه روابط بانکی ، ارز و دیگر مسایل اقتصادی اتخاذ کرده است و برای هر تصمیمی که آمریکا در 22 ثور بگیرد ، آمادگی دارد .

روحانی با تاکید بر اینکه آینده برجام بعد از 2025 میلادی را مقررات بین المللی تعیین می کند و ایران هیچ محدودیتی را فرای تعهداتش نمی پذیرد، گفت: برجام و هر موضوع دیگری به بهانه آن ، به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

مکرون نیز با تاکید مجدد بر ضرورت گسترش همکاری های تهران - پاریس در همه عرصه های مورد علاقه گفت:اتحادیه اروپا و بویژه فرانسه کاملا از برجام دفاع کرده و صددرصد در برجام باقی خواهند ماند.

رئیس جمهوری  فرانسه افزود: کشورش خواهان خاورمیانه ای با ثبات بوده و معتقد است که برجام مدل مهمی برای حل مشکلات این منطقه است و باید حفظ شود و همه طرفها به آن پایبند بمانند.

کلیدواژه