حمله پلیس فرانسه به تظاهرکنندگان در پاریس؛ اعضای گروه خبری صداوسیما هم زخمی شدند
(last modified 1397-02-12T04:59:05+00:00 )
ثور 12, 1397 09:29 Asia/Kabul
  • حمله پلیس فرانسه به تظاهرکنندگان در پاریس؛ اعضای گروه خبری صداوسیما هم زخمی شدند

تظاهرات روز جهانی کارگر در پاریس به خشونت کشیده شد و تظاهرکنندگان چند دستگاه خودرو را آتش زدند و بمب‌های دودزا پرتاب کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سییما؛ این تظاهرات روز سه‌شنبه از میدان باستیل پاریس آغاز شد و حدود هزار و دویست نفر از تظاهرکنندگان ماسک زده بودند.  

پلیس فرانسه از گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کرد. 

درهمین حال؛ اعضای گروه خبری صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران که درحال پوشش تظاهرات روز جهانی کارگر و تظاهرات ضد سیاست‌های «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه بودند، بر اثر حمله پلیس فرانسه به تظاهرکنندگان، مجروح و راهی بیمارستان شدند.

دراین حمله؛ «توحیدیان» تصویربردار دفتر صدا و سیما در پاریس پس از اصابت گلوله پلاستیکی به سرش و خونریزی، از حال رفت و در کنار خیابان به زمین افتاد و پس از کمک‌های مردمی به بیمارستان منتقل شد.

«شهسوار حسینی» خبرنگار صداوسیما نیز بر اثر استنشاق گازسمی شلیک شده توسط پلیس ضد شورش فرانسه از حال رفت و پس از احیای سرپایی، او هم به بیمارستان منتقل شده است.

حال خبرنگار دفتر صدا و سیما در پاریس رو به بهبودی است اما وضعیت جسمانی تصویربردار دفتر صدا و سیما کمی وخیم گزارش شده، چرا که به گفته پزشکان، خونریزی وی زیاد بوده است.