ثور 18, 1397 14:37 Asia/Kabul
  • سردار عبداللهی: ساخت بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، مهمترین پاسخ ایران به تحریم‌ها است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: وقتی در شرایط تحریمی، بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان را توسط متخصصان داخلی ایرانی می‌سازیم، این خود مهمترین جواب به تحریم‌ها است.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ «عبادالله عبداللهی» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، روز دوشنبه در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران در نشستی خبری در تهران تصریح کرد: با بهره‌ برداری از فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس در ایران به خودکفایی در تولید بنزین رسیده‌ایم که این خودکفایی با حمایت و استفاده از کالای ایرانی به دست آمده است؛ چرا که بیش از 70 درصد از تجهیزات مورد استفاده در پالایشگاه خلیج فارس، تجهیزاتی است که ساخت ایران است.

سردار عبداللهی افزود: ایران با بهره‌برداری کامل از پالایشگاه خلیج فارس به جمع کشورهای صادرکننده بنزین می‌پیوندد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تاکید بر این‌ که ایران با تکیه بر توانمندی‌های داخلی در زمینه‌های زیادی به خودکفایی رسیده است، افزود: ما نباید تسلیم تحریم‌ها شویم بلکه باید برای ایستادگی در مقابل آن، تدبیر کنیم.

خودکفایی در واردات بنزین، ایجاد اشتغال و جلوگیری از خام فروشی، تبدیل ایران به قطب تولید و صادرات بنزین در حوزه خلیج فارس و کمک به بهبود شاخص‌های محیط زیست و کنترل آلایندگی‌های صنعتی در ایران از جمله دستاوردهای اجرای پالایشگاه ستاره خلیج فارس است.

کلیدواژه