سرتیپ حاتمی: ایران  آماده همکاری با بولیوی در زمینه های دفاعی و نظامی است
(last modified 1397-02-25T08:04:22+00:00 )
ثور 25, 1397 12:34 Asia/Kabul
  •  سرتیپ حاتمی: ایران  آماده همکاری با بولیوی در زمینه های دفاعی و نظامی است

وزیر دفاع ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با کشورهای دوست و مستقل و انتقال تجارب خود در زمینه های دفاعی و نظامی و فنی است.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیرحاتمی» وزیر دفاع ایران روز سه شنبه در دیدار دریابد «جمیل بورداسوسا» فرمانده ارتش بولیوی با بیان اینکه آمریکای لاتین در سیاست خارجی و دفاعی دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای دارد، افزود: ایران آماده توسعه مناسبات دفاعی نظامی با بولیوی است.

وزیر دفاع ایران همچنین با انتقاد از پایبند نبودن آمریکا به برجام و خروج منفعت طلبانه از این توافقنامه بین المللی گفت: ملت ایران بارها شاهد بدعهدی و نیات بدخواهانه آمریکا بوده است، اما مقتدر و استوار مسیر تعالی و پیشرفت خود را ادامه خواهد داد.

سرتیپ حاتمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با انواع تحریم های ظالمانه دشمن مواجه بوده است و همچنان تهدیدها ادامه دارد اما، همچنان با قدرت روی پای خود ایستاده و خودکفایی و خوداتکایی ایران در حوزه های دفاعی و نظامی موید این موضوع است.

فرمانده ارتش بولیوی نیز با اشاره به دیدارهای خود با مقامات سیاسی، دفاعی و نظامی ایران گفت: روحیه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی ملت و دولت ایران قابل تقدیر است و این ناشی از ایمان ملت ایران به خداوند است.

دریابد جمیل بورداسوسا افزود: نظام استکباری در سالهای گذشته تلاش کردند تا بولیوی را تابع سیاست ها و مطامع خود کند اما مردم بولیوی در مقابل این زورگویی کشورهای استکباری مقاومت کرده اند.

فرمانده ارتش بولیوی برای بررسی همکاری های دوجانبه و گسترش روابط دفاعی با جمهوری اسلامی ایران روز جمعه وارد تهران شد.

 

کلیدواژه