امیر پوردستان: پیروزی انقلاب اسلامی ایران معادلات آمریکا را در منطقه برهم زد
(last modified 1397-03-03T07:33:57+00:00 )
جوزا 03, 1397 12:03 Asia/Kabul
  • امیر پوردستان: پیروزی انقلاب اسلامی ایران معادلات آمریکا را در منطقه برهم زد

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای آمریکایی‌ها یک شوک سیاسی بود‌ و تمامی معادلات آنها را به هم زد.

امیرسرتیپ «احمدرضا پوردستان» روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت حماسه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، جنوب غرب ایران، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979، آمریکایی ها با حضور در ایران، تنگه هرمز را که محل انتقال انرژی جهان بود، در اختیار داشتند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی این موقعیت از آنها گرفته شد.

امروز پنج شنبه، سوم خرداد، 24 مه، سالروز آزادسازی خرمشهر در سال 1982 است؛ این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ایران، با بیان اینکه دشمنی با انقلاب اسلامی ایران تمام نشده است، تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران امروز تمام تحرکات دشمن را رصد می‌کنند و از اشراف اطلاعاتی خوبی برخوردار هستند.

امیرپوردستان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز از تجهیزات موجود در پایگاه‌های اردن، امارت و عربستان و تعداد شناورهای دشمنان در خلیج فارس آگاهی دارد و حتی رفتارشناسی دشمن را رصد می کند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ایران، با تاکید بر اینکه ایران هیچ‌گاه آغاز کننده تجاوز نخواهد بود، افزود: اگر تهدیدی متوجه ایران شود، نیروهای مسلح ایران در هر جایی که باشد اقدام و پاسخ خواهند داد.

کلیدواژه