عراقچی: اگر اروپایی‌ها به دنبال اتلاف وقت باشند، ایران مذاکرات را ادامه نمی‌دهد
(last modified 1397-03-06T13:33:45+00:00 )
جوزا 06, 1397 18:03 Asia/Kabul
  • عراقچی: اگر اروپایی‌ها به دنبال اتلاف وقت باشند، ایران مذاکرات را ادامه نمی‌دهد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت: اگر احساس کنیم که مذاکرات با اروپایی ها درخصوص ادامه برجام به سمت فرسایشی شدن می‌رود یا وقت تلف کردن است، به مذاکرات ادامه نخواهیم داد.

«عباس عراقچی» روز یکشنبه پس از حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در جمع خبرنگاران، درباره مذاکره با دیگر اعضای حاضر در برجام افزود: ایران از کشورهای اروپایی خواسته است تا نسبت به تامین خواسته‌های ایران در برجام، بدون حضور آمریکا اقدام کنند و پیشنهادها، راهکارها و راه حل‌های عملیاتی خود را به همراه تضمین‌های مربوطه به ایران ارائه کنند تا تهران بتواند تصمیم گیری کند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هنوز تصمیمی برای باقی ماندن و یا خروج از برجام نگرفته و تصمیم گیری در این زمینه بستگی به مذاکرات چند هفته آینده دارد که با اعضای حاضر برجام انجام خواهد شد.

عراقچی خاطر نشان کرد: ایران تا زمانی که احساس کند مذاکرات در مسیر مناسبی حرکت می‌کند و محدوده زمانی ایران رعایت می‌ شود، به مذاکرات ادامه خواهد داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا (هشتم مه) با تکرار اتهام‌های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای طی مدت 3  تا 6 ماه آینده را اعلام کرد. با اعلام حمایت انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آلمان و اتحادیه اروپا از برجام، نشست کمیسیون مشترک برجام بدون آمریکا و با هدف تداوم حیات این توافق هسته‌ای روز جمعه(25مه) در وین برگزار شد.

کلیدواژه