ولایتی: قدرت موشکی و منطقه‌ای ایران، به کوری چشم آمریکا حفظ می‌شود
(last modified 1397-03-10T04:01:22+00:00 )
جوزا 10, 1397 08:31 Asia/Kabul
  • ولایتی: قدرت موشکی و منطقه‌ای ایران، به کوری چشم آمریکا حفظ می‌شود

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت: قدرت موشکی و منطقه‌ای ایران، به کوری چشم آمریکا حفظ می شود و توان هسته‌ای کشور در حوزه‌هایی که محدودیت ندارد، تقویت می شود.

«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل و عضو هیات عالی ایرانی نظارت بر برجام، روز چهارشنبه در نشست بازخوانی و تبیین بیانات و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره برجام در تهران، ساخت و به کارگیری از موتورهای نیرومند هسته‌ای برای کشتی‌ها و زیردریایی‌ ایرانی، تولید ایزوتوپ پایدار، تولید «یو اف 6» UF6 (هگزافلوراید اورانیوم) و به‌کارگیری از الیاف کربن برای تقویت توان هسته‌ای ایران را پاسخی به عهدشکنی آمریکا دانست و افزود: این اقدام های ایران، هیچ منعی براساس برجام ندارد و این توافق را نقض نمی کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا 8 مه (18 ثور) با تکرار اتهام‌های بی اساس علیه ایران، خروج واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای طی مدت سه  تا 6 ماه آینده را اعلام کرد.

در همین حال؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهارشنبه گذشته (23 مه)، «ارائه تضمین واقعی ازسوی کشورهای اروپایی برای تامین منافع اقتصادی ایران باوجود کارشکنی آمریکا»، وارد نشدن آنان به دو مولفه قدرت‌ساز یعنی «برنامه موشکی» و «حضور منطقه‌ای ایران»، «تضمین خرید نفت ایران»، «تضمین بانک‌های اروپایی درباره دریافت و پرداخت وجوه تجارت دولتی و خصوصی با ایران» و «مقابله صریح اروپا با تحریم آمریکا ضد ایران»، را ازجمله شروط ایران برای تداوم «برجام اروپایی» بیان کردند.

عضو هیات عالی ایرانی نظارت بر برجام همچنین با اشاره به اینکه هدف آمریکایی و غربی‌ها از برجام، از بین بردن اقتدار ایران بود، خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها باید تضمین دهند که نفت ایران را خریداری می‌کنند و مشکلات بانکی ناشی از تحریم‌های آمریکا را رفع می‌کنند.

ولایتی با تاکید بر اینکه آمریکا باید از منطقه بیرون برود و منطقه را به صاحبانش واگذار کند، افزود: با وجود بزرگترین کنسولگری آمریکا در منطقه کردستان عراق که با هدف تجزیه این کشور فعالیت می کند، تمامی طرح‌های آمریکا در منطقه با شکست مواجهه شده و ایران الهام بخش منطقه است.

کلیدواژه