جوزا 11, 1397 11:06 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در بلاروس: خروج آمریکا از برجام نشانگر بدعهدی آمریکا به تعهدات بین المللی است

سفیر ایران در بلاروس گفت: آمریکا با بدعهدی درقضیه "برجام" نشان داد که به تعهدات بین المللی پایبند نیست.

"مصطفی اویسی" روز پنجشنبه در کنفرانس خبری در "مینسک"، خروج آمریکا از "برجام" را نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل دانست و گفت: اقدام "ترامپ" در خروج یکجانبه از این توافقنامه نشان داد که آمریکا به عنوان کشوری قانون‌گریز و بدعهد، به تعهدات خود در سطح بین المللی هرگز پایبند نیست.

سفیر ایران در بلاروس، ضرورت تامین منافع جمهوری اسلامی ایران در برجام را شرط اصلی ادامه توافقنامه برجام خواند و تاکید کرد: تا زمانیکه منافع جمهوری اسلامی تامین و تضمین شود، ایران نیز به تعهدات خود پایبند خواهد بود، در غیر اینصورت تهران حتماً تصمیمات مقتضی را خواهد گرفت.

سفیر ایران در بلاروس با اشاره به اجماع گسترده ای که در محکومیت اقدام ترامپ در خروج از برجام درکشورهای مختلف صورت گرفت، گفت: در بسیاری از کشورها و حتی خود جامعه آمریکا این اقدام ترامپ تقبیح شده و آن را به زیان صلح و ثبات جهانی دانستند.

سفیر ایران در بلاروس در پاسخ خبرنگاری که درخصوص موضوع توان موشکی و دفاعی ایران و احتمال حمله نظامی آمریکا علیه ایران سئوال کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که درخصوص توان دفاعی و موشکی خود با هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد.

اویسی افزود: ما توان و قدرت بازدارندگی خود را حفظ و تقویت خواهیم کرد.

سفیر ایران در بلاروس همچنین روابط تجاری ایران و اوراسیا در سال 2017 میلادی روز به گسترش خواند و گفت: مبادلات دوطرف از مرز دو میلیارد و هشتصد میلیون دلار درسال فراتر رفته است.

دیپلمات ایرانی گفت: همزمان با خروج آمریکا از برجام، ما شاهد امضاء موافقتنامه همکاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا بودیم و براساس این توافقنامه، حجم همکاری های طرفین افزایش خواهد یافت.

کلیدواژه