بیانیه‌های وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره)
(last modified 1397-03-13T09:47:50+00:00 )
جوزا 13, 1397 14:17 Asia/Kabul
  • بیانیه‌های وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره)

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آستانه فرا رسیدن سی‌امین سالروز رحلت امام خمینی (ره) با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و پنجاه و پنجمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد را گرامی داشتند.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز یکشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: امام خمینی (ره) اراده و جسارت حق‌جویی و ظلم‌ستیزی را برای ملت‌های ستم دیده و تحت سلطه به ارمغان آورد و فروپاشی دو قطب سلطه‌گر و سلطه‌پذیر را رقم زد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و پنجاه و پنجمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد، اعلام کرد: امام خمینی (ره) با پی‌ریزی حکومت مبتنی بر اسلام، تحولات شگرفی را فراتر از جغرافیای ایران در سطح منطقه و جهان رقم زد؛ به گونه‌ای که قرن جدید، قرن سقوط عروسک‌های ابرقدرت‌نما و قرن عروج مجدد اسلام قرار گرفت.

در بیانیه وزارت دفاع آمده است، طی 29 سال گذشته، گفتمان امام خمینی (ره) با وجود توطئه‌های دشمن از گزند تحریف و انزوا به دور مانده و نقش آفرینی، آثار و پیامدهای راهبردی و تعیین کننده آن تحکیم قدرت اسلام و جمهوری اسلامی ایران در هندسه قدرت جهانی را به واقعیت انکارناپذیر امروز تبدیل کرده است.

سپاه پاسداران: گفتمان انقلاب اسلامی به الگوی مقاومت ضدسلطه در جهان تبدیل شده است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای با تسلیت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد تاکید کرد: گفتمان انقلاب اسلامی به حقیقت جاری جوامع حق‌طلب و آزادی‌خواه و الگوی مقاومت ضد سلطه در جهان تبدیل شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در این بیانیه، مصاف نظام سلطه و صهیونیسم با انقلاب اسلامی و ملت ایران را یک تقابل راهبردی و بنیادین ‌توصیف و اعلام کرد: تحولات و تغییرات بنیادین و تاثیرگذار بر معادله قدرت طی دهه‌های اخیر و شکل‌گیری جریان بیداری جهانی، جبهه مقاومت اسلامی و نهضت‌های ضد سلطه در جهان از پیامدهای گفتمان انقلاب اسلامی است که پرچمداران آن امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای هستند.

این بیانیه می‌افزاید: پدید آمدن نظم نوین و نوظهور انقلاب اسلامی سبب هراس سردمداران نظام سلطه و استکبار و ورود جهان اسلام به عرصه بازیگری قدرت شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبیین منظومه فکری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را ضامن حفظ هویت ایمانی و انقلابی ایران و عامل شکست توطئه دشمن در تحریف انقلاب اسلامی عنوان کرد.

فردا (دوشنبه) چهاردهم خرداد 1397 هجری شمسی و نوزدهم رمضان 1439 هجری قمری سی‌اُمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران است.

پانزدهم خرداد 1397 هجری شمسی نیز مصادف با سالروز قیام تاریخی امام خمینی (ره) در سال 1342 شمسی ( 1963میلادی ) است.

کلیدواژه