جوزا 15, 1397 14:04 Asia/Kabul
  • صالحی: تاسیسات برقی نطنز برای چند صد هزار سو آماده سازی شده است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر فراهم شدن سریع مقدمات و آمادگی های لازم برای رسیدن به 190 هزار سو گفت: تاسیسات برقی نطنز (مرکز ایران) برای چندصد هزار سو و همچنین واحد اختلاطی این کارخانه آماده فعالیت هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دوشنبه در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، از سازمان انرژی اتمی ایران خواستند، «سریعا مقدمات و آمادگی های لازم را برای رسیدن به 190 هزار سو، در چارچوب برجام فراهم کند».

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمادگیهای لازم برای توسعه فعالیت های هسته ای کشور اظهار کرد: ایران ظرفیت های گوناگونی را برای توسعه صنعت هسته ای ایجاد کرده است.

صالحی با بیان اینکه ایران خود را برای سناریوهای مختلف آماده کرده بود، افزود: سازمان انرژی اتمی ایران با توجه به تجارب قبلی همواره این موضوع را مد نظر داشت که مذاکرات به نتیجه نرسد و یا اگر هم به نتیجه رسید و طرف مقابل بدعهدی کرد، این سازمان به ضرورت باید به گونه ای اقدام می کرد که زمان را از دست ندهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به رونمایی از واحد اختلاطی نطنز در 9 آوریل 2018 (20 حمل) تاکید کرد: این زیر ساخت برای ساخت سانتریفیوژهای پیشرفته است که باید تاسیسات آن فراهم می شد و در آن بهترین تجهیزات اندازه گیری، کنترلی و مکانی برای مونتاژ سانتریفیوژهای جدید فراهم شده است.

صالحی تصریح کرد: مرکز جدید سانتریفیوژ بسیار پیشرفته نیز حداکثر در ماه های آینده تکمیل خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین با اشاره به اظهارات اخیر «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که گفته بود ایران تحت هیچ شرایطی از «برجام» خارج نمی شود، خاطرنشان کرد: اینها نباید مجدد اراده ملت ایران را بیازمایند.

صالحی تاکید کرد: اگر قرار باشد برجام به هم بریزد، ایران در حوزه های وسیعی قدم برمی دارد.

کلیدواژه