جوزا 24, 1397 14:41 Asia/Kabul
  •  سفیر ایران در بغداد: ارزش مبادلات تجاری ایران و عراق به 10 میلیارد دلار رسیده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد چهارشنبه شب گفت: ارزش مبادلات تجاری ایران و عراق در حال حاضر به 10 میلیارد دلار در سال رسیده است.

به گزارش ایرنا، «ایرج مسجدی» افزود این رقم نسبتا قابل قبول است اما با توجه به مشترکات بسیار زیاد فرهنگی، تاریخی و سیاسی میان دو ملت باید افزایش یابد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق همچنین با تاکید بر اینکه ایران و عراق برادر و دوست هستند، خاطر نشان کرد جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار عراق خواهد بود.

مسجدی تصریح کرد، ایران همان طور که در دوران جنگ علیه تروریسم از عراق حمایت کرد، در دوران بازسازی نیز در تمامی زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.

گروه تروریستی داعش در سال 2014، با حمایت های مالی و نظامی آمریکا و هپیمانان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان  با حمله به عراق، بخش های وسیعی از مناطق شمالی و غربی این کشور را اشغال و جنایات بی شماری انجام داد. به دنبال آن عراق از ایران  خواست به بغداد در مبارزه با تروریست ها کمک کند.

نیروهای عراقی با کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران، جمعه 17 نوامبر 2017 موفق شدند شهر «راوه» Rawa در استان الانبار (غرب عراق) (آخرین پایگاه داعش در عراق)  را آزاد کنند. با آزادسازی این شهر عملا کار داعش در عراق تمام شد.

کلیدواژه