پیام تبریک رئیس جمهوری به ملت ایران به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر
(last modified 1397-03-24T20:50:00+00:00 )
جوزا 25, 1397 01:20 Asia/Kabul
  • پیام تبریک رئیس جمهوری به ملت ایران به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تبریک عید سعید فطر و پاسداشت حضور با شکوه مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: باور دارم به یاری خداوند، سرزمین فلسطین به آغوش صاحبان این سرزمین باز خواهد گشت.

 به گزارش ایرنا، در پیام حسن روحانی رئیس جمهوری به ملت ایران آمده است : عید فطر روز پیروزی انسان موحد در نبرد با هواهای نفسانی است و در این روز بزرگ خداوند را شکر گزارم که مردم با ایمان ایران همواره شایستگی این را یافته اند که همگام با سایر مسلمانان، از نعمات و برکات این توفیق در بندگی، عبادت و پالایش معنوی خود، از هر آنچه غیر خدایی است، بهره مند شوند.

در بخشی از پیام رئیس جمهوری آمده است: اینجانب با تبریک این عید بزرگ اسلامی و با پاسداشت حضور حماسی و باشکوه مردم همیشه در صحنه ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس در دفاع از آرمان های بر حق ملت مظلوم فلسطین و حفظ همبستگی امت اسلامی، باور دارم به یاری خداوند سرزمین فلسطین به آغوش صاحبان این سرزمین باز خواهد گشت.

رئیس جمهوری اسلامی در این پیام همچنین ابراز امیدواری کرد، با حفظ و استمرار آثار سازنده اجتماعی، اخلاقی و معنوی ماه مبارک رمضان در طول سال و با بالابردن آستانه صبر و تحمل خود در عرصه های مختلف، شرایط مطلوب تری برای حرکت پرشتاب میهن اسلامی به اهداف آرمانی و توسعه ای فراهم شود.

امروز جمعه برابر با 25 جوزا در بیشتر کشورهای جهان، عید سعید فطر اعلام شده است.

در دین اسلام، نخستین روز ماه شوّال، به عنوان عید فطر تعیین شده است، زیرا مسلمانانِ روزه‏‎دار در ماه مبارک رمضان با عبادت و استغفار از گناهان خود تلاش می‌کنند آلودگی‏‎های باطنی را از روح و جان خود از بین ببرند و به فطرت واقعی خویش برگردند.

کلیدواژه