روحانی در گفت و گو با امیر قطر: تهران همچنان در کنار دوحه خواهد بود
(last modified 1397-03-28T12:15:37+00:00 )
جوزا 28, 1397 16:45 Asia/Kabul
  •  روحانی در گفت و گو با امیر قطر: تهران همچنان در کنار دوحه خواهد بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی با امیر قطر، با استقبال از گسترش مناسبات دوجانبه، تاکید کرد: هیچ مانعی برای گسترش روابط با قطر وجود ندارد و تهران همچنان در کنار دوحه خواهد بود.

«حسن روحانی» روز دوشنبه در تماس تلفنی با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، مقاومت و ایستادگی ملت و دولت قطر در برابر فشارها، تهدیدها  و محاصره ناعادلانه را ستودنی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران محاصره تحمیلی قطر را ناعادلانه و باعث تفرقه و تنش بیشتر میان کشورهای منطقه می‌داند.

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه سیاست تهران، تعامل و گفت و گو با کشورهای منطقه برای پایان دادن به اختلافات است، تلاش برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه را به نفع همه ملت‌های منطقه دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های ماجراجویانه برخی کشورهای منطقه را نادرست می‌داند و تداوم این روند، بی‌تردید مشکلات موجود در منطقه از جمله در فلسطین،  سوریه و یمن را بیشتر می کند.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه بحران یمن راه حل نظامی ندارد، تهاجم اخیر به بندر الحدیده را موجب شکل گیری یک فاجعه انسانی در یمن برشمرد و گفت: ادامه این درگیری‌ها، مردم فقیر یمن را در فشار طاقت فرسا قرار داده و وظیفه همه، کمک به این مردم مظلوم است.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مساله محاصره قطر و تاکید بر اینکه دوحه این موضعگیری‌ها را هیچگاه فراموش نخواهد کرد، گفت: قطر بر حل تمام اختلافات در منطقه تنها از طریق گفت و گو تاکید می‌کند و هیچ کشوری نمی تواند دیدگاه خود را بر کشورهای دیگر تحمیل کند.

 

کلیدواژه