قاسمی: آمریکا در جایگاه دخالت و سیاه‌نمایی علیه اقدامات قانونی داخلی دیگر کشورها نیست
(last modified 1397-03-29T12:57:10+00:00 )
جوزا 29, 1397 17:27 Asia/Kabul
  • قاسمی: آمریکا در جایگاه دخالت و سیاه‌نمایی علیه اقدامات قانونی داخلی دیگر کشورها نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بیانیه مداخله جویانه آمریکا درخصوص قصاص متهم، معترف و محکوم به شهادت چند تن از شهروندان و پرسنل نیروی انتظامی ایران در حادثه خیابان پاسداران تهران را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در بیانیه ای مداخله جویانه، اعدام «محمدرضا ثلاث» که سه مامور نیروی انتظامی  ایران را به شهادت رسانده بود، محکوم کرد.‏

«محمدرضا ثلاث» 19 فوریه 2018 (30 دلو 1396) با اتوبوس به سمت ماموران نیروی انتظامی در خیابان پاسداران تهران که برای برقراری آرامش و امنیت در آن مکان حضور داشتند، حمله کرد که در این حمله وحشیانه، سه مامور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شهید شدند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: «محمدرضا ثلاث» ضمن برخورداری از وکیل و پس از طی مراحل قانونی و قضایی در محاکم جمهوری اسلامی ایران، به موارد اتهامی اعتراف کرده و در نتیجه مجرم شناخته شده و به اجرای حکم قصاص محکوم شد و این حکم هیچ گونه ارتباطی به باورهای شخصی وی نداشته است.

قاسمی افزود: دولت آمریکا که امروزه خود در نقض تعهدات صریح بین المللی شهره خاص و عام است و طی یکسال گذشته از بسیاری از توافقات بین المللی به صورت یکجانبه خارج شده و از بار تعهدات و مسئولیت خود شانه خالی می کند، در جایگاهی نیست که به دخالت و سیاه نمایی علیه اقدامات قانونی داخلی دیگر کشورهای مستقل بپردازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: قوانین ضد حقوق بشری و تبعیض آمیز مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا، بویژه سیاست ننگین جدا کردن کودکان مهاجران از والدین شان و اسکان آنها در کمپ ها، نه تنها باعث اعتراض بسیاری از کشورها، سازمان های بین المللی و افراد و شخصیت های جهان شده بلکه نزدیک ترین افراد به کاخ سفید را هم به مخالفت و اعتراض واداشته است.

کلیدواژه