سفیر سوئد در تهران: خدمات ایران در زمینه حمایت از زنان قابل ستایش است
(last modified 1397-04-06T08:35:00+00:00 )
سرطان 06, 1397 13:05 Asia/Kabul
  • سفیر سوئد در تهران: خدمات ایران در زمینه حمایت از زنان قابل ستایش است

سفیر سوئد در تهران، گفت: ایران برنامه های حمایتی زیادی از زنان و خانواده دارد و خدمات ایران در این زمینه قابل ستایش است.

«هلنا سونگلند» Helena sangeland روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز مشاوره 1480در تهران، افزود: ارائه گزارش از برنامه های حمایت از زنان و خانواده ایران به درک بهتری از خدمات ایران در این زمینه کمک می کند. 

«لیلا فلاحتی» مدیرکل امور بین الملل معاونت امور زنان خانواده ریاست جمهوری ایران نیز گفت: لایحه تامین امنیت زنان در ابعاد مختلف حقوقی و قضایی در ایران تصویب شده که حمایت جامعی برای زنان از پیشگیری تا بازتوانی را شامل می شود.

مرکز 1480، خط مشاوره تخصصی تلفنی است که از سوی سازمان بهزیستی ایران راه اندازی شده است و کارشناسان متخصص در حوزه های مختلف، به صورت رایگان مشاوره ارائه می کنند.

«معصومه ابتکار» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز آوریل 2018 در دیدار با «آن لینده» Ann LINDE وزیر تجارت و امور اروپایی سوئد در استکهلم گفته بود، دسترسی زنان به آموزش عالی و افزایش شمار دختران و بانوان تحصیل کرده دانشگاهی در ایران زمینه را برای حضور آنان در مناصب و مشاغل تخصصی فراهم کرده است.

کلیدواژه