سرلشکر رحیم صفوی: حمایت از رژیم صهیونیستی موجب بی ثباتی غرب آسیا است
(last modified 1397-04-06T09:51:39+00:00 )
سرطان 06, 1397 14:21 Asia/Kabul
  • سرلشکر رحیم صفوی: حمایت از رژیم صهیونیستی موجب بی ثباتی غرب آسیا است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران، گفت: حمایت آمریکا و برخی کشورهای عربی از رژیم صهیونیستی موجب بی ثباتی سیاسی منطقه غرب آسیا شده است.

سرلشکر «یحیی رحیم صفوی» روز چهارشنبه با اشاره به اینکه ایران در منطقه غرب آسیا قدرت منطقه ای و تأثیرگذار است، افزود: جمهوری اسلامی ایران موقعیت برتر در منطقه غرب آسیا دارد و نباید در تعادل قوای جهانی و منطقه ای نادیده گرفته شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، با بیان اینکه منطقه غرب آسیا به محلی برای رقابت قدرت های بزرگ تبدیل شده است، تصریح کرد: آمریکا و برخی از کشورهای غربی با قدرت های منطقه ای همچون جمهوری اسلامی ایران رقابت می کنند.

سرلشکر صفوی، به رقابت تسلیحانی میان کشورهای عربی منطقه اشاره کرد و افزود: عربستان بزرگترین خریدار سلاح و آمریکا بزرگترین فروشنده سلاح هستند و تنها در یک قرارداد عربستان 400 میلیارد دلار سلاح از آمریکا خرید.

وی، خاطر نشان کرد: استکبار جهانی درصدد فروش سلاح به کشورهای منطقه به منظور کشتار مسلمانان است، همانگونه که قیمت هر بمب سعودی که بر سر شهروندان غیر نظامی یمن می ریزد 5 میلیون دلار است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا درباره بحران سوریه نیز گفت: ایران، عراق و سوریه محور مقاومت تشکیل داده اند که تحولات در سوریه نیز به نفع این ائتلاف پیش می رود و ائتلاف عربستان که از ابتدا خواهان عزل بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بود، شکست خورده محسوب می شود.

 

کلیدواژه