جهانگیری: آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود درصدد ضربه زدن به اقتصاد ایران هستند
(last modified 1397-04-10T10:18:53+00:00 )
سرطان 10, 1397 14:48 Asia/Kabul
  • جهانگیری: آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود درصدد ضربه زدن به اقتصاد ایران هستند

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها تلاش می کنند تا روند رو به رشد اقتصادی ایران متوقف شود، اما ناکام خواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «اسحاق جهانگیری» روز یکشنبه در مراسم «روز ملی صنعت و معدن» در تهران، با اشاره به محدودیت‌هایی که علیه فعالان اقتصادی ایران از سوی برخی کشورهای منطقه اعمال شده است، افزود: این کشورها مشکلاتی را برای تامین ارز ایران ایجاد کردند اما آنها در نهایت روسیاهان منطقه ‏خواهند بود.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، به توطئه های آمریکا علیه ایران اشاره و تصریح کرد: توقف فروش نفت ایران و ایجاد مشکل برای صادرکنندگان ایرانی از جمله توطئه های آمریکا برای ضربه زدن به اقتصاد ایران است که دولت جمهوری اسلامی تدابیر لازم را برای مقابله با این توطئه ها اندیشیده است.

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دولت ایران کاری می‌کند که آمریکایی‌ها از تلاش برای کاهش فروش نفت ایران پشیمان شوند.

پس از اقدام رئیس جمهوری آمریکا (8 می 2018) در اعلام خروج یکجانبه واشنگتن از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ضد ایران، آمریکا از همه کشورها خواسته است واردات نفت ایران را از ماه نوامبر 2018 متوقف کنند. 

کلیدواژه