قاسمی: اراده طرف‌های باقی مانده در برجام ارائه ضمانت به ایران است
(last modified 1397-04-20T04:27:26+00:00 )
سرطان 20, 1397 08:57 Asia/Kabul
  • قاسمی: اراده طرف‌های باقی مانده در برجام ارائه ضمانت به ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، گفت: طرف های اروپایی، چین و روسیه برای تداوم برجام و ارائه ضمانت های لازم به ایران برای ماندن در این توافق، اراده سیاسی خوبی نشان داده اند.

نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران خارجه پس از خروج آمریکا از این توافق بین المللی با حضور وزیران خارجه ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، بریتانیا، چین و روسیه) و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در وین برگزار شد.

«بهرام قاسمی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین را گامی رو به جلو خواند و اظهار کرد: در بیانیه پایانی این نشست، بر اراده و خواست کشورهای اتحادیه اروپا در اعلام مخالفت صریح با خروج امریکا از برجام و استمرار حضور ایران در این معاهده بین المللی تاکید شده است.

قاسمی، افزود: مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در سطوح مختلف برای دستیابی به راهکارهایی که رضایتمندی ایران را در قبال ضمانت های طرف اروپایی دربرداشته باشد، ادامه می یابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین درباره موضوعات مورد مذاکره در کمیسیون مشترک برجام، گفت: این مذاکرات به منظور دستیابی به چگونگی مکانیزم های لازم برای همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا و حتی 1+4 در زمینه های اقتصادی و بازرگانی انجام شد تا بتوانند خلأ ناشی از خروج آمریکا از برجام را تا حد زیادی ترمیم کنند.

کلیدواژه