سرطان 25, 1397 10:25 Asia/Kabul
  • سردار شریف: آمریکایی ها به قدرت نیروی دریایی سپاه پاسداران پی برده اند

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه راهبرد گشت‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس تغییر نکرده است، تاکید کرد: دلیل رویارویی کمتر ایران و آمریکا در خلیج فارس این است که آمریکایی ها حساب کار دستشان آمده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری مهر؛ سردار سرتیپ «رمضان شریف» گفت: در طول سال های گذشته که عملیات گشت و بازرسی و کنترل شناورهای بیگانه در منطقه خلیج فارس در دستور کار نیروی دریایی سپاه پاسداران بوده، مکررا اتفاق افتاده است که شناورهای ایران با شناورهای عبوری از تنگه هرمز و خلیج فارس گفتگوهایی داشتند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: رویارویی نیروی دریایی سپاه پاسداران با شناورهای آمریکایی هم بارها اتفاق افتاده است که آخرین مورد آن که به دستگیری تفنگداران آمریکایی منجر شد و نهایتا با عذرخواهی، آنها رها شدند.

اوایل ژانویه 2016 در پی ورود غیر قانونی دو فروند شناور رزمی آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، سرنشینان این شناورها که 9 تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت و پس از عذر خواهی مقامات آمریکایی، آزاد شدند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: از آن به بعد ایران شاهد رفتار قانونمندتری توسط آمریکایی ها درمنطقه خلیج فارس و تنگه هرمز بوده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته در پیامی توییتری با ارائه آماری از درگیری های نیروی دریایی این کشور با شناورهای ایرانی در خلیج فارس، نوشت: رویارویی شناورهای ایرانی با شناورهای آمریکایی در سال ۲۰۱۸ به صفر رسیده است.

کلیدواژه